شناسهٔ خبر: 44801017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بورس امروز 9 دی ماه / عقب نشینی 25 هزار واحدی شاخص کل

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 25 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 412 هزار واحدی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از25 هزار واحدی به رقم یک میلیون و412 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  روند منفی داشت و با افت 3657 هزار واحدی به رقم 465 هزار و 482 واحدی رسید.

 همچنین شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به صورتی که شاخص قیمت (هم وزن) با افت 2394 واحدی به رقم 304 هزار و 694 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 27416 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و 973 واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 20520 و 43463 واحد افت کردند.

در معاملات امروز فشار عرضه حقوقی‌ها در نمادهای شاخص ساز بخصوص نمادهای پالایشی و رشد ارزش صف‌های فروش باعث پایین کشیدن شاخص کل شد. همچنین اختلال در هسته معاملات در زمانی که بازار روند صعودی داشت باعث شد معاملات نمادهای شاخص ساز متوقف شود و پس از بازگشایی این نمادها با افزایش عرضه حقوقی‌ها، سرخ پوش شدند.

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی، شستا، فارس، فولاد، خودرو و شپنا بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای کاما، شستا، شپنا، برکت، خودرو و کچاد پر تراکنش های بازار بودند وبه ترتیب نمادهای کاما، برکت، شپنا، فولاد2، شستا و غبهنوش بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های برکت، وآذر، پتایر، شکربن، های وب، افقح و چکاوه از پر تقاضا ترین های بازار بودند و بیشترین صف فروش به نماد بوعلی تعلق داشت پس از آن نمادهای ولپارس، خزر، کبافق، انرژی1، خپارس و شبریزبیشترین صف فروش را داشتند. 

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 108 واحد افت داشت و به رقم 19 هزار و 976  واحد رسید نماد‌های وسپهر، بپیوند، گکوثر، چخزر و زملارد از پر تراکنش های بازار بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما