شناسهٔ خبر: 44702775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاهای ترامپ و سخنگوی سنتکام

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای ترامپ و سخنگوی سنتکام واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیراً مطرح شده از سوی رئیس رژیم آمریکا و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام در خصوص وارد ساختن اتهاماتی به کشورمان اظهار کرد: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.

وب ضمن رد اتهامات ترامپ و سنتکام، گفت: همانگونه که بارها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه‌انگیزی‌های جدید هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته‌ایم، پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.

خطیب زاده با هشدار جدی به رئیس جمهور آمریکا، گفت: تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند. جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می‌داند.

نظر شما