شناسهٔ خبر: 44687621 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

این دستگاه پوشیدنی با تحریک بویایی از زوال عقل پیشگیری می‌کند

محققان به تازگی یک دستگاه پوشیدنی جدید برای ارائه پالس‌های الکتریکی تحریک‌کننده سیستم بویایی توسعه داده‌اند که به پیشگیری از زوال عقل کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، سال‌هاست محققان فهمیده‌اند که اختلال در عملکرد بویایی می‌تواند نشانه اولیه از بیماری پارکینسون و آلزایمر باشد. گمان می‌رود که شبکه‌های بویایی در مغز شاید جزو اولین سیستم‌هایی هستند که با پیشرفت این بیماری‌ها مختل می‌شوند.

بنابراین این فرضیه مطرح شده است که مناطق تحریک بویایی در مغز می‌تواند راهی برای تسکین علائم این بیماری‌های نورودژنراتیو (تخریب‌کننده عصب) یا حتی سرکوب پیشرفت آنها باشد. زیربنای این فرضیه جدید یک مطالعه اخیر بوده که نشان می‌دهد عملکرد بویایی نشانه ارزشمندی از هوشیاری در بیماران بی‌واکنش با آسیب شدید مغزی است.

دستگاه پوشیدنی جدید برای ارائه پالس‌های الکتریکی تحریک‌کننده سیستم بویایی به‌عنوان راهی برای پیشگیری یا کاهش سرعت تخریب عصبی مرتبط با زوال عقل پیشنهادشده است. گمان می‌رود که ناکارآمدی حس بویایی یکی از اولین علائم آلزایمر و پارکینسون است، پس این فرضیه وجود دارد که با تحریک بویایی می‌توان از این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

نتایج مطالعه جدید منتشر شده در مجله Frontiers in Neuroscience نمونه اولیه‌ از دستگاه پوشیدنی تا حدودی شبیه عینک گوگل را معرفی می‌کند که تحریک الکتریکی بهینه را در مناطق بویایی پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما