شناسهٔ خبر: 44680318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکستن کمر تحریم‌ها در نتیجه تکیه بر توان جوانان ایرانی

کرمانشاه- ایرنا- اعتماد به جوانان ایرانی و تکیه بر توان داخلی در شرایط تحریم‌های ظالمانه همواره نسخه نجات‌بخش کشور در سال‌های اخیر بوده و شعار «ما می‌توانیم» را جوانان ایرانی در این سال‌ها به خوبی ثابت کردند و امروز شاهد راه‌اندازی چرخ کارخانه‌ها در کشور با دستان پرتوان متخصصان داخلی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در میان تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، چرخ فعالیت های تولیدی در کشور نه تنها متوقف نشده بلکه در سایه تلاش متخصصان ایرانی و همت مسوولان شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و کوچک در گوشه گوشه کشور هستم.

در سال جهش تولید دولت با رویکرد احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری به افزایش میزان تولید و تامین نیازهای کشور و صادرات مازاد آن کمک کند و این رویکرد در میان مسوولان برای تحقق جهش تولید ادامه دارد.

در ادامه برنامه های افتتاح طرح‌های تولیدی و صنعتی در کشور؛ سه‌شنبه دوم دی ماه کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری غرب کشور که کار ساخت آن از سال ۹۶ شروع شده بود،  با حضور سید «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان و «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح در سایه کارشکنی خارجی‌ها

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح کارخانه قوطی‌سازی کرمانشاه، به کارشکنی خارجی‌ها در مسیر راه‌اندازی این کارخانه اشاره کرد و گفت: خارجی‌ها وعده وعیدهای زیادی برای راه‌اندازی این کارخانه به ما دادند اما هر بار به بهانه‌هایی زیر وعده‌های خود می‌زدند،  از این رو ما تصمیم گرفتیم به توان متخصصان داخلی تکیه کنیم.

«حمیدرضا شیران» راه اندازی این کارخانه را حماسه بزرگی توصیف کرد و افزود: این صنعت کاملا پیشرفته و ترکیبی از کامپیوتر، الکترونیک و مکانیک است که مشابه داخلی با این فناوری ندارد و هیچ متخصص داخلی برای راه اندازی این خط در کشور وجود نداشت و این کار را برای ما دوچندان سخت کرده بود.

وی تصریح کرد: در چند سال گذشته متخصصین خارجی چندین مرحله به کرمانشاه آمدند ولی هر بار به بهانه‌های مختلف، کار را انجام ندادند و و رفتار آنها نشان می‌داد که به دنبال راه اندازی این کارخانه نیستند.

وی با گرامیداشت نام و یاد سردار شهید سلیمانی، گفت: پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی و شیوع کرونا و بدقولی‌های چندین باره خارجی ها و کارشکنی آنها، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان از متخصصان ایرانی حمایت کرده و با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان داخلی، این کارخانه را راه‌اندازی کند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی بنیاد مستضعفان با تشکر و قدردانی از غیرت و همت متخصصان داخلی در راه اندازی این کارخانه،  افزود: نکته جالب اینجا بود که متخصصانی که راه‌اندازی این تجهیزات به دست آنها رقم خورد، جوانان کرمانشاهی بودند که حتی بعضی از آنها کمتر از ۳۰ سال سن داشتند.

شیران با بیان اینکه چهار کشور در ساخت تجهیزات این کارخانه نقش داشتند، گفت: پیچیدگی راه‌اندازی این تجهیزات به اندازه‌ای بود که خارجی‌ها حتی اجازه دست زدن به این دستگاه ها را به ایرانی‌ها نمی‌دادند ولی جوانان غیرتمند کرمانشاهی توانستند با تکیه بر تخصص داخلی، نهایتا این کارخانه را به بهره‌برداری برسانند.

دنبال راه علاج تحریم رفتیم

رییس بنیاد مستضعفان نیز در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: ما در مواجهه با تحریم‌ها و عهدشکنی خارجی‌ها به بهانه تحریم، ۲ راه داشتیم؛ انتظار برای رفع تحریم یا یافتن راه علاج تحریم ها؛ که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

«پرویز فتاح» با اشاره به بازدید سال گذشته خود از کارخانه در حال ساخت قوطی سازی کرمانشاه، افزود: سال گذشته وقتی برای بازدید به این کارخانه آمدم، با کارخانه‌ای مواجه شدیم که تجهیزات آن خریداری شده ولی سوت و کور است و خارجی‌هایی که قرار بود، تجهیزات آن را راه‌اندازی کنند، کار را رها کرده بودند و به بهانه‌های مختلف از راه‌اندازی این تجهیزات سرباز زده‌اند.

وی ادامه داد: ما در چنین شرایطی ۲ راه داشتیم؛ یکی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا تحریم‌ها برطرف شود و خارجی‌ها بعد از رفع تحریم، بیایند و کار را تمام کنند که البته می‌دانستیم کشورهایی که به بهانه تحریم حتی جلوی واردات دارو به کشور ما را گرفته‌اند کاری برای ما نمی‌کنند یا اینکه انتخاب کنیم خودمان با تکیه بر توان جوانان ایرانی، دست به کار شویم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «کلید رفع تحریم دست خارجی‌ها است و ما باید راه علاج تحریم‌ها را پیدا کنیم»، گفت: ما راه دوم را انتخاب کردیم و خودمان آستین بالا زدیم و در شرایطی که مغز این تجهیزات، در دست خارجی ها بود، با تکیه بر جوان های خودمان، مغز نرم افزاری این تجهیزات را در داخل طراحی کردیم و این تجهیزات که از فناوری بسیار بالایی برخوردار بود را به دست جوان های کرمانشاهی راه اندازی کردیم.

رییس بنیاد مستضعفان، اضافه کرد: احداث این کارخانه، نماد شکستن کمر تحریم‌ها و تجلی توان جوانان ایرانی است.

افتتاح طرح نتیجه اتکا به توان داخلی  

 استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: زمانی که مهندس فتاح مدیریت بنیاد مستضعفان را عهده دار شدند در سفر به کرمانشاه عنوان کردند در این شرایط تحریم ظالمانه، ما به اتکای همین جوانان توانمند کرمانشاهی این کار را انجام می‌دهیم و این رویکرد نشان از اعتماد به نفس بالا و باور به توان داخلی است.

«هوشنگ بازوند» افتتاح کارخانه قوطی سازی سینا در کرمانشاه را مصداق عینی جهش تولید و اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: کارخانه قوطی‌سازی سینا با بهره‌گیری از نیروهای داخلی، توان بومی و در قالب یک طرح دانش بنیان و برخوردار از فناوری بسیار بالا به ثمر رسید.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: این پروژه بزرگ و ماندگار در شرایط دشوار تحریم های ظالمانه، بحران کرونا و جنگ همه جانبه اقتصادی و با تکیه بر توان داخلی بهره برداری رسید و نماد اقتصاد مقاومتی است.

بازوند گفت: امروز یک روز بسیار خوب و ماندگار برای کرمانشاه است روزی که کرمانشاه به جوانان توانمندش افتخار کرد و بالید.

کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه که کار ساخت آن از سال ۹۶ شروع شده بود، روز سه‌شنبه با حضور رییس بنیاد مستضعفان و استاندار کرمانشاه با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

سالانه ۷۶۰ میلیون قوطی نوشیدنی گازدار در این کارخانه تولید می‌شود و ظرفیت تولید قوطی‌های ۳۳۰ و ۲۵۰ سی‌سی در کشور، به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

احداث این کارخانه در کرمانشاه، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان و نیروهای متخصص این استان فراهم می‌کند.

در استان ۲میلیون نفری کرمانشاه اکنون هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی ۳۰هزار نفر فعال است.

نظر شما