شناسهٔ خبر: 44665869 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

بزرگترین طرح سرمایه گذاری حوزه صنعت در غرب به بهره برداری رسید

پروژه بزرگ قوطی سازی زمزم صبح امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان، استاندار کرمانشاه و جمعی از مقامات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ کارخانه «قوطی‌سازی زمزم» که کار ساخت و تکمیل آن از ابتدای دولت شروع شده بود با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان و مشارکت بانک صنعت و‌معدن استان با حضور پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید.

این کارخانه به منظور تامین قوطی های آلومینیومی نوشیدنی های گازدار که یکی از نیازهای کشور بود و سالانه باعث خروج صدها میلیون دلار ارز از کشور می شود با ظرفیت تولید این کارخانه بیش از ۱۲ هزار تن در سال و اشتغال مستقیم ۱۸۰ نفر و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر در کرمانشاه افتتاح شد. 

افتتاح این کارخانه سبب می شود تا یک گام به خودکفایی کشور در تولید این قوطی های آلومینیومی نزدیک تر شویم و ظرفیت تولید قوطی های 330 و 250 سی سی در کشور، به میزان 50 درصد افزایش می یابد.

این‌ یکی از مدرن ترین و به روزترین کارخانه های تولید قوطی در منطقه خاورمیانه است که تولیدات آن می تواند صادراتی معادل 15 میلیون دلار را برای کشور داشته باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که حدود ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

نظر شما