شناسهٔ خبر: 44664160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تشریح عملکرد پلیس راهور در ۹ ماهه سال جاری/ چند خودرو به خاطر کرونا جریمه شدند؟ سرعت غیر مجاز جان راننده را گرفت

رییس پلیس راهور ناجا از جریمه ۱میلیون و ۳۰۵هزار و ۶۸۴ خودرو در سال جاری خبر داد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان-سردار کمال هادیانفر در نشست خبری خود که صبح امروز در ستاد پلیس راهور ناجا برگزار شد، گفت: مدیریت ترافیک در ۲۳۶هزار کیلومتر راه‌های کشور و ۱۱۴۱شهری و تسهیل تردد‌ها در فصول مختلف و شبانه روزی جز وظایف ماست.

وی افزود: علاوه بر مدیریت زمستانی راه ها، درباره محدودیت‌های کرونایی نیز پلیس خدمت گذار است.

این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، در ۸ماهه سال۹۹، ۱۳درصد کاهش جانباختگان داشتیم.

سردار هادیانفر گفت: تردد‌های درون شهری در محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته است و در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۱۹درصد کاهش تلفات و ۷۲هزار کاهش مجروحین داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر در طرح زمستانه، ۱۱۰ گردنه برف گیر داریم و در برخی نقاط کشور شاهد بارش، برف و باران هستیم و ۹ دستگاه با حصور ۴۰هزار نفر در جاده‌ها فعال هستند.

این مقام انتظامی درباره شماره گذاری اظهار کرد: در سال جاری، ۶۷۰هزار ۸۹۱ دستگاه پلاک شده اند و نسبت به پارسال ۵ درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا ببان کرد: امسال ۲ میلیون و ۹۳۲هزارو ۹۶۸ دستگاه نقل و انتقالات انجام شده است و ۳ درصد افزایش داشتیم. همچنین ۱۵۶هزارو ۶۵۸ دستگاه موتوسیکلت شماره گذاری شده اند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵ میلیون وسیله نقلیه داریم که فرسوده اند و متاسفانه ماده ۸ قانون پاک ناقص و کند اجرا می‌شود. سال گدشته ۸۴هزاز موتورسیکلت و ۱۱هزار خودرو اسقاط شده اند که امسال ۹هزارو ۹۴۰هزار خودرو در سال جاری اسقاط شده اند که امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: سیستم نوبت دهی الکترونیکی در سراسر کشور فعال است و بدون نوبت هیچ خدمتی ارائه نمی‌شود؛ و امیال ۱میلیون و ۲۰۰هزار نوبت ارایه شده و ۳۷۷هزار و ۴۵۷ خدمت ارائه شده اند.

وی افزود: تاکنون ۴۸۱هزارو ۲۷۴ گواهینامه جدید صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۵۲درصد کاهش داشتیم. همچنین مسن‌ترین آن‌ها مردی ۸۰ساله بود.

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: سامانه جدیدی برای آموزش آیین نامه به صورت‌مجازی در ۱۰آموزشگاه در حال اجرا شدن است که در صورت موفقیت در کشور فعال می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۸هزارو ۷۸۴ راننده در مرز نمره منفی هستند که اگر تا شش ماه تخلف نکنند، تخلفات آن‌ها پاک می‌شود، در غیراینصورت گواهینامه آن‌ها باطل می‌شود.

سردار هادیانفر گفت: سال گذشته ۶۷میلیون جریمه اعمال شده و امسال این رقم به ۷۵ میلیون افزایش یافته است. ۶۰درصد اعمال جریمه‌ها دستی است و ۱۰۰درصد رانندگان پیامک دریافت می‌کنند.

وی افزود: در تمام شهر‌های کشور، ۳۰درصد کاهش تردد داشتیم. امسال ۱میلیون و ۳۰۵هزارو ۶۸۴ اعمال جریمه انجام شده که این جرایم شامل ۹۰۰ خودرو است.

این مقام انتظامی ادامه داد: هنوز عده‌ای با قبض جریمه می‌شوند که برای پرداخت آن باید ۴۸ساعت صبرکرده و سپس با دریافت پیامک آن را پرداخت کنند.

سردار هادیانفر بیان کرد: در برخورد با تخلفات حادثه ساز، امسال۱۱ درصد افزایش برخورد داشتیم، اما به افسران گفتیم خودرویی توقیف نشود.

وی اذعان کرد: در این فرصت دوماهه ترخیص موتورسیکلت ها، تاکنون ۹۷هزارو ۲۱۹ موتورسیکلت ترخیص شده اند و این فرصت تا ۱۷ دی برقرار است.


رییس پلیس راهور ناجا گفت: تصادفات، سومین عامل‌مرگ و میر در کشور هستند که سالانه ۱۷هزار نفر کشته و ۳۶۵هزار نفر مجروح و معلول می‌شوند که رانندگان باید برای جلوگیری از تصادفات، قوانین را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید:

سرعت غیر مجاز جان راننده را گرفت


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما