شناسهٔ خبر: 44615395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به مناسبت روز پرستار؛

شنیدنی های مدافعان سلامت در روز پرستار/ سختی کاری که هیچ‌زمان معنای واقعی پیدا نکرد

این روز‌ها مدافعان سلامت و فداکاری‌های آنان سر تیتر تمام افراد، اما آن‌ها درمورد حمایت‌هایی که قرار بود بشود و نشد درد و دل‌هایی دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهربانونوری نیا- به مناسبت روز پرستار با دوپرستار عزیز پیرامون مشکلات این شغل و سختی‌های آن و وضعیت فعلی پرستاران و حمایت‌های صورت گرفته یا نگرفته صحبت کردیم.

قاسمی نژاد یکی از پرستارانی بود که اینگونه گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم ما مجبور هستیم ساعات بیشتری شیفت باشیم و حجم فعالیت‌های ما چندین برابر شده است؛ به تبع سختی کار ما از جزیی‌ترین چیز‌ها که پوشش است تا بزرگترین‌ها خیلی بیشتر شده مثلا تن کردن لباس‌های مخصوص برای یک شیف کامل به شدت اذیت کننده هست.

وی ادامه داد: بالاخره پرستاران انتظار دارند این قوانینی که برای وضعیت معیشتی درنظر گرفته شده بود اجرا بشود مثل ارتقا بهره وی، سختی کار، تعرفه گذاری و... مثلا تعرفه گذاری چیزی حدود۱۰سال که مجلس تصویب کرده، ولی به دلایل نا مشخص هنوز اجرایی نشده است.
 
قاسم نژاد عنوان کرد: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اگر اجرا بشود و با توجه به خدماتی ک پرستار ارائه میدهد پولش را هم به خودش بدهد دران شرایط خیلی وضعیت پرستاری بهتر خواهد شد و با الان فرق می‌کند.

وی درمورد حمایت‌ها گفت که تا به الان حمایتی انجام نشده و خبری مبنی بر اینکه قرار است حمایتی صورت بگیرد نشنیده ام، ولی سازمان نظام پرستاری معمولا از پرستار نمونه سال تقدیر و تجلیل می‌کند و سالانه چندنفر منتخب می‌شوند، ولی نمیدانم امسال هم این کار صورت میگیرد بخاطر کرونا یا خیر.

قاسم نژاد درمورد افزایش حقوق پرستاران در ایام کرونا گفت: که در بخش خصوصی چنین اتفاقی نیافتاده است، ولی در بخش دولتی خیلی مبلغ جزیی که ندادنش راحت‌تر از دادنش بود انجام شده به عنوان حق فوق العاده ویژه.

یزدانی پرستار دیگری اینگونه گفت:تا قبل از ایام کرونا مشکلات زیادی وجود داشت و کم توجهی زیادی می‌شد، ولی الان صدای ما بیشتر شنیده می‌شود، ولی باز هم اتفاق چشمگیری صورت نگرفته؛ با وجود اینکه خیلی از پرستاران خودشان هم به واسطه کارشان درگیر ویروس شدند و خیلی‌ها بویژه همکاران بخش ویژه زحمت‌های زیادی کشیدند و می‌کشند. شرایط فعلی خیلی خسته کنند است و نیرو هم کم است و همه همکاران بیشتر از توانشان کار می‌کنند.

یزدانی هم مانند همکار خود از عدم عمل کردن به وعده‌ها گفت و خواست که به عنوان حداقل‌ترین کار به تعرفه گذاری‌ای که گفته شده است عمل شود و مزایایی ک درنظر گرفتند واقعی باشد و با درنظر گرفتن سختی‌های کار ن‌ها این‌ها حداقل‌ترین خواسته‌های قشر پرستاری است.

وی درآخر گفت حمایت‌های مورد انتظار انجام نگرفته و افزایش حقوق خاصی هم حتی صورت نگرفته است.

نظر شما