شناسهٔ خبر: 44603895 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

متقاضیان کنکور نظام قدیم خواستار قبولی در رشته پزشکی هستند خدایی: سازمان سنجش در مقام تایید یا رد مافیای کنکور نیست

سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: متقاصیان کنکور نظان قدیم، بیشتر متقاضی پذیرش در رشته‌های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی هستند و حداقل سه بار در آزمون‌های سال گذشته شرکت کردند. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش  و آموزش کشور در خصوص روند طراحی سوالات کنکور در سه مقطع سراسری، ارشد و دکترا و کنکور نظام قدیم به میزان گفت: در آزمون سراسری نحوه ورود داوطلبان به دانشگاه و آموزش عالی کشور به سه روش صورت می گیرد یکی از طریق شرکت در آزمون سراسری و یکی پذیرش از طریق سوابق تحصیلی و دیگری پذیرش از طریق آیین نامه های استعداد درخشان است.

سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: در آزمون سراسری رشته های با آزمون امسال ۱۸۹ هزار و ۸۴۸ نفر پذیرفته شده‌اند از طریق سوابق تحصیلی ۲۲۹ هزار و ۶۳۹ نفر پذیرفته شدند و با استفاده از آیین نامه استعداد درخشان دارندگان مدال نقره و برنز المپیاد دانش آموزان داخل کشور ۱۵۴ نفر معرفی شدند و دارندگان مدال طلا و نقره کشوری تا الان ۷۲ نفر به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند.

زرین‌آمیزی در خصوص نحوه طراحی سوالات کنکور گفت: نحوه طراحی سوالات کنکور در تمامی مقاطع که توسط سازمان سنجش برگزار می شود که فرایند آن محرمانه است و قابل ارائه نمی باشد و در آزمون سراسری سوالات از منابع اعلام شده با هماهنگی آموزش و پرورش و درست از کتب درسی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می شود.

وی ادامه داد: در روند طراحی سوالات سازمان سنجش با هماهنگی آموزش و پرورش، از یک سال قبل در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود و همچنین آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری سوالات با توجه به سرفصل های درس هایی که مصوبه شورای عالی برنامه ریزی طراحی و برگزار می‌شود. آمار ثبت نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی ارشد ۹۹ به تعداد ۱۴۳۱۰داوطلب در دوره ارشد ثبت نام کرده اند و برای کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، ۴۰۹۷۸۴ نفر در سامانه سازمان سنجش ثبت نام کرده اند.

همچنین وی در خصوص قرنطینه کردن طراحان سوالات کنکوری در هر سه مقاطع گفت: فرآیند طراحی سوالات به گونه ای است که هیچ احتیاجی به قرنطینه کردن طراح سوالات آزمون هایی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود نیست و از بانک سوالات استفاده می شود.

زرین‌آمیزی ادامه داد: اینکه طراحان سوالات کنکوری در زمان برگزاری آزمون ها در قرنطینه قرار می‌گیرد کاملاً مورد تکذیب شده است و این گونه نیست چون طراحی سوالات از بانک سوالات است و شخص خاصی برای طراحی سوالات انتخاب نمی‌شود سوالات توسط اساتید مجرب طرح می شود و طراحان در قرنطینه قرار نمی‌گیرند، ولی اون اشخاصی که سوالات را چاپ می کنند تا زمان برگزاری آزمون در قرنطینه قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان سنجش در خصوص کنکور نظام قدیم توضیح داد: با توجه به روند تعداد دانش آموزان نظام قدیم در سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸ درصد ثبت نام کنندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ باشند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر تعداد آنها باشد که این افراد بیشتر متقاضی پذیرش در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی هستند و حداقل سه بار در آزمون‌های سال گذشته شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

خدایی: سازمان سنجش در مقام تایید یا رد مافیای کنکور نیست


انتهای پیام/

نظر شما