شناسهٔ خبر: 44602570 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر دفاع هند: ارتش برای جنگ آماده است

علی مدنی

وزیر دفاع هند در ضمن تداوم گفتگو برای کاستن از تنشها در مرز شمالی کشورش با چین گفت، نیروهای مسلح کشورش برای جنگ در جهت حفاظت از حاکمیت آن آماده هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در جریان یک سخنرانی خطاب به پرسنل نیروی هوایی کشورش در استان تلانگانا در جنوب آن طی امروز شنبه گفت: من میخواهم بار دیگر بگویم که ما خواهان جنگ نیستیم بلکه خواهان صلح هستیم. اما ما هیچ نوع حمله به عزت نفس کشور را تحمل نخواهیم کرد. ما کاملا برای روبرو شدن با هر وضعیتی آماده هستیم.

هند و چین درگیر یک مناقشه مرزی در منطقه لداخ از آوریل بوده‌اند؛ زمانی که دو کشور یکدیگر را متهم به نقض توافقات مرزی کردند. این دو کشور بزرگ آسیایی چند دور مذاکرات سطح دیپلماتیک و نظامی داشته‌اند اما نتوانسته‌اند به اتفاق نظری در خصوص برطرف کردن وضعیت برسند.

وزیر دفاع هند اظهار کرد، طرز برخورد چین در زمانهای بحران همچون همه گیری کووید ۱۹ نشان دهنده نیتهای این کشور است. سینگ ادامه داد، هند طی سالها تغییر کرده و حالا مایل به پاسخ به هر نوع عصیان، تجاوز یا اقدام یکجانبه در مرزهایش است.

این اظهارات یک روز بعد از آن مطرح شدند که دو کشور گفت‌وگوی رسمی با هدف بحث در مورد چگونگی شروع فرآیند کاهش درگیری در منطقه مورد مناقشه لداخ را از سر گرفتند.

دو کشور به استقرار تجهیزات نظامی همراه با حدود ۵۰۰۰۰ نیروی اضافی در هوای سرد در منطقه لداخ پرداخته‌اند. راجنات سینگ گفت، نیروهای مستقر در لداخ مجهز به تجهیزات، سلاح‌ها، لباسها و جیره‌های لازم هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما