شناسهٔ خبر: 44570265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دکتر طهرانچی:

نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به واقع نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند محور تعالی و مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی 27 آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت الله دکتر محمد مفتح پایه گذار «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است: 27آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت الله محمد مفتح پایه گذار "وحدت حوزه و دانشگاه" را گرامی می دارم. امید است راه و روش این شهید گرانقدر سرلوحه جوانان، دانش پژوهان و روحانیت معزز قرار گیرد و ثمره آن به همگرایی بیشتر، تعالی و پیشرفت ایران اسلامی منجر شود.

در ادامه این پیام تصریح شده است: طرح نظریه وحدت حوزه و دانشگاه از سوی شهید مفتح به واقع در شرایط ابتدای انقلاب اسلامی، موجب تزریق اعتماد و آرامش فکری به جامعه و نخبگان شد، با این رویکرد که می توان با حفظ استقلال جایگاه، این دو نهاد را به موتور محرک جامعه اسلامی تبدیل کرد، زیرا جامعه به زایش و رویش افکار و اندیشه های جدید و پاسخ به مسائل مهم خود نیاز دارد.

در این پیام عنوان شده است: به واقع نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند محور تعالی و مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد، مشروط براینکه از ظرفیتهای مهم علمی، فرهنگی و معرفتی این دو نهاد به عنوان مولدهای فکری جامعه استفاده شود که به پشتوانه پژوهشگران و اندیشمندان این امر میسر خواهد شد تا آرمان های انقلاب اسلامی محقق شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توصیه ها و تاکیداتی مبنی بر شکل گیری گفتگو و تعامل بین دانشگاهیان و حوزویان داشتند، مطمئنا شرط موفقیت در این مسیر ایجاد اراده مشترک برای همکاری خواهد بود.

در این پیام تاکید شده است: دانشگاه آزاد اسلامی که همواره پذیرای دو قشر دانشگاهی و حوزوی است، توانسته با نهادینه کردن فرهنگ تقریب مذاهب و نشستهای تخصصی و توسعه دفاتر تقریب در کشور، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تقویت فعالیت های مهم فکری در تشکل‌های دانشجویی در مسیر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه نقش پیشرویی داشته باشد.

در انتهای این پیام خاطرنشان شده است: امیدوارم، محققان و دانش پژوهان دانشگاه با اهتمام و خوانشی جدید از وحدت حوزه و دانشگاه با رویکردی در هم افزایی علم و دین، زمینه مناسبی را برای پاسخگویی به مسائل و ابهامات جامعه و همچنین رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراهم کنند و زمینه تعالی و توسعه جامعه ایران اسلامی را فراهم آورند.از خداوند متعال برای همه عزیزان دانشگاهی و حوزوی آرزوی سلامتی، عزت و توفیق خدمت بیشتر به کشور را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما