شناسهٔ خبر: 44559713 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وصول ۳۰ درصدی بدهی بدهکاران بزرگ بانکی

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیئت دولت از وصول ۳۰ درصدی بدهی بدهکاران بزرگ بانکی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عبدالناصر همتی افزود: در ماه‌های گذشته ۱۱ نفر از بدهکاران بانکی که به آن‌ها نفرگروه می‌گوییم و حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند؛ با همکاری خوب قوه قضائیه و ضابطین این قوه توانستیم ۲۰ تا ۳۰ درصد را وصول کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: امیدواریم نتایج خوبی در آینده به دست آوریم، چون قوه قضائیه جدی پیگیر موضوع است و کمیته فرادستگاهی با حضور همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط از قوه قضائیه، مسئولان اطلاعات، زیر نظر بانک مرکزی تشکیل شده تا بتوانیم این ۱۱ گروه که مهمترین بدهکاران بانکی هستند و چندین سال بدهی آنان مانده به تدریج حل کنیم.
 
<div id="video-display-embed-code_338107" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/806289/338107?width=400&height=300"></script></div>

وی درباره نرخ ارز گفت: نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ تسعیر است که امسال به بانک‌ها ابلاغ کردیم و بانک‌ها براساس آن دارایی‌های خودشان را تسعیر می‌کنند.

وی تاکید کرد: نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند و تجارت ما و بنیاد‌های اقتصادی بر روی نرخ ارز تاثیرگذارند که امیدواریم سال آینده روند صادرات و تجارت بهتر شود و این موضوع حتما بر روی بازار ارز تاثیر می‌گذارد، اما بپذیریم که نرخ ارز بر مبنای سیاست گذاری شکل می‌گیرد و خیلی نمی‌توانم قطعی بگویم چه اتفاقی خواهد افتاد.

همتی درباره بودجه گفت: مسئله بودجه یک مسئله حسابداری است آن چه ما به آن نگاه می‌کنیم مسئله بازار و سیاست گذاری اقتصادی است و معتقدیم ارز در بازار شکل می‌گیرد امیدواریم شرایط بازار در سال آینده، ماه‌های آینده و حتی هفته‌های آینده بهتر شود.

همتی درباره جزئیات نامه مقام معظم رهبری درباره بودجه گفت: در بودجه درخواست شده بود که از فروش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت، ۲۰ درصد بیشتر به صندوق توسعه ملی واریز نشود که مقام معظم رهبری فرمودند از یک میلیون بشکه این کار را بکنید و بقیه اش باید ۳۸ درصد به صندوق واریز شود و در تبصره ۴ هم که حدود ۲ میلیارد یورو بابت تقویت بنیه دفاعی بود آن هم در بودجه دیده شود و موضوع دیگر این که منابعی که امسال دولت به مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای کرونا برداشت کرده در بودجه ۱۴۰۰ به صندوق برگشت داده شود.

انتقاد رئیس کل بانک مرکزی از روش توزیع کالا در کشور

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر توزیع کالا به درستی انجام میشد قیمت مرغ و تخم مرغ اینگونه افزایشی نمیشد.

همتی در حاشیه نشست هیئت دولت افزود: اگر در بخش توزیع، کالا به درستی توزیع می‌شد، ارز ۴۲۰۰ کمک خوبی به مردم می‌کرد چنانچه تاکنون هم کمک خوبی کرده است، اما متاسفانه خوب اجرا نشد و اگر انحرافاتی در آن نبود مرغ و تخم مرغ با قیمت فعلی به دست مردم نمی‌رسید.

وی تاکید کرد: جایی از کار اشکال دارد که باید اصلاح شود و اصلاح آن هم باید با تدبیر باشد تا شوک قیمتی ایجاد نکند.

همتی گفت: مهمترین دغدغه دولت نیز همین است که در حال بررسی هستیم، ولی این که چه اتفاقی می‌افتد نمی‌توانم درباره آن نظری بدهم.

نظر شما