شناسهٔ خبر: 44538392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

وکیل‌ ترامپ: جو بایدن «رئیس‌جمهور منتخب» نیست «متقلب منتخب» است!

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: رودی جولیانی وکیل ارشد دونالد ترامپ می‌گوید: «جو بایدن هیچ وقت رئیس‌جمهور نخواهد شد، او هیچ وقت تأییدیه امنیتی نخواهد گرفت، مسئولین امنیتی او را بیرون خواهند انداخت و به او می‌خندند، چون او بوسیله چین تصاحب شده است.» رودی جولیانی همچنین توییتی را با این مضمون ریتوییت کرده است: «مجالس ایالتی ۶ ایالت کلیدی (پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و نوادا) و حتی نیومکزیکو که همگی دارای اکثریت جمهوری خواه هستند رای الکترال خود را به پرزیدنت ترامپ داده اند و این اتفاق تاریخی میتواند از تقلب تاریخی دموکرات‌ها جلوگیری کند.» لین وود دیگر وکیل ترامپ هم در توییتی نوشت: بایدن قصد دارد امشب به عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای ملت سخنرانی کند. اما بایدن چیزی نیست جز «متقلب منتخب». بایدن را نادیده بگیرید، رئیس‌جمهور ما ترامپ است. او هرگز کشور ما را نخواهد فروخت. بایدن یک کلاهبردار است.

در حالیکه دیروز، الکترال کالج‌ها در ایالت‌های آمریکا آرای انتخابات سوم نوامبر را تایید کردند دو تحول قضایی در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین رخ داده است.
۱ - در دادگاه میشگان گزارش فنی و ویژه تایید کرده که نرم افزار Dominion با هدف مشخص برای "ایجاد تقلب سیستماتیک" طراحی شده است و میزان انحراف و جابجایی آرا تا ۶۸ درصد هم بوده است!
۲- دادگاه عالی ویسکانسین هم در دو رای اعلام کرده است که: شکایت تیم حقوقی ترامپ مبنی بر ابطال کل آرا رد می‌شود اما مقامات ایالتی هم در تمدید زمان انتخابات پستی به بهانه کرونا تخلف کرده و آرایی که در بازه زمانی اضافی محاسبه شده‌اند نباید شمارش شوند
قاضی در میشیگان دستور انتشار گزارش تقلب انتخاباتی در دستگاه های دومینیون را صادر کرد

گفتنی اینکه، قاضی کوین الزنهایمر در میشیگان دستور صدور انتشار گزارشی را داده که دستگاههای رأی شمار دومینیون در یکی از بخشهای ایالت، ۳۳ درصد آرای پستی پرزیدنت ترامپ را به بایدن اختصاص داده است.

دونالد ترامپ با اشاره به نظریه کارشناسان دادگاه ایالت میشگان که دستگاه شمارش آرا دومینیون را «برنامه‌ریزی شده برای تقلب سیستماتیک» اعلام کرده، در توییتی نوشت: «واو. این گزارش تقلب گسترده‌ای را نشان می‌دهد. نتیجه تغییر انتخابات!»
ترامپ همچنین با ریتوییت کردن «گزارش تقلب سیستماتیک دستگاههای رای شمار دومینیون در میشیگان» نوشت: این یک خبر عظیم است، دستگاههای رای گیری دومنییون یک فاجعه در کل کشور هستند، نتایج یک پیروزی بزرگ انتخاباتی را تغییر داده اند‌، اجازه نمیدهم که این اتفاق بیفتد، سپاس از شما قاضی باهوش، شجاع و میهن پرست، شما باید مدال افتخار بگیرید.
در توییت دیگری ترامپ نوشت: «بسیاری از آرای ترامپ به بایدن منتقل شده است. یک قاضی محترم در میشیگان این گزارش حماسی را منتشر کرد. واقعیت در سراسر کشور در حال عیان است. این انتخابات جعلی متقلبانه دیگر قابل تحمل نیست. با نمایندگان جمهوری خواه در ایالتهای محل رقابت تماس بگیرید تا کار درست را انجام دهند! ‏۷۵ میلیون رای!

مشاور سیاسی کاخ سفید: آرای الکترال فرمالیته است؛ کنگره به ترامپ رای می‌هد!
مشاور سیاسی کاخ سفید به "فاکس اند فریندز" آمریکا تاکید کرد، نشست کالج الکترال طی امروز دوشنبه تنها اقدامی فرمالیته و ظاهری است و کنگره در نهایت دونالد ترامپ را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد کرد. استفن میلر، تاکید کرد: زمان زیادی باقی مانده تا نتایج این انتخابات جعلی تصحیح شود و ترامپ رسما رئیس‌جمهوری کشور اعلام شود. میلر اظهار کرد: نمایندگان الکترال به ترامپ رای خواهند داد و نتایج را به کنگره خواهند فرستاد؛ چیزی که تمامی راه‌های اجرای قانون در نزد ما را تضمین خواهد کرد و این یعنی اگر ما در این پرونده‌ها در دادگاه‌ها پیروز شویم خواهیم توانست به آرای رای دهندگان تکیه کنیم.

ماجرای رای متفاوت در برخی ایالات
دیروز ۱۴ دسامبر و طبق برنامه انتخابات آمریکا، «الکترال کالج‌ها» رای‌های مردم را در ایالات خود مورد تایید قرار دادند و نتایج آن را به کنگره ارسال کردند. کالج‌ها در ۶ ایالت پرمناقشه جورجیا، ویسکانسن، اریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا، نوادا و پنسیلوانیا به جو بایدن «مطابق با آرای انفرادی» رای دادند، اما در خبرها آمده بود که، «هیات‌های انتخاب‌کنندگان» مجالس ایالتی در این ۶ ایالت که اکثریت آنها را جمهور‌خواهان در کنترل دارند رای خود را به دونالد ترامپ دادند. توضیح ضروری این که آرایی که امروز مبنای محاسبه قرار می‌گیرند و رسمیت دارند همان آرایی است که به «جو بایدن» داده شده و نتیجه ۲۳۲-۳۰۶ همچنان به سود او حفظ شده است.
در واقع «الکترال کالج‌ها» افرادی هستند که در هر ایالت توسط مردم و در روز رای‌گیری انتخاب می‌شوند و قاعدتا وقتی در یک ایالت یک کاندیدا «فرضا جو بایدن» در روز رای‌گیری عمومی توسط مردم رای بیشتری میآورد اعضای کالج او نیز در ان ایالت رای بیشتر داشته و انتخاب می‌شوند. این افراد معمولا اعضای حزب هستند و طبق قانون، نباید شغل دولتی داشته و یا نماینده مجالس باشند. برای مثال، امروز در بین ۵۵ الکترال کالج ایالت دموکرات کالیفرنیا بیل و هیلاری کلینتون عضویت داشتند و آرای خود را به بایدن دادند.
لذا رای‌گیری موازی دیروز در ۶ ایالت پرمناقشه که توسط «انتخاب‌کنندگان» مجالس قانون‌گذاری این ایالات «هر ۶ مجلس با اکثریت جمهوری‌خواه» یک حرکت نمادین و احتیاطی، برای حفظ توانایی و آمادگی جمهوری‌خواهان در ادامه مبارزه برای لغو نتایج انتخابات در این ایالت‌ها طراحی شده است، که به گفته آنها نتایج فعلی‌اش تقلبی بوده است.
"برنی کامفورت" رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا در بیانیه‌ای گفت: "ما این رای را برای حفظ هرگونه ادعای قانونی كه ممكن است در آینده ارائه شود، اتخاذ كردیم و به هیچ وجه تلاشی برای غصب یا مخالفت با خواست رای‌دهندگان نبود.» در واقع اگر تاقبل از ۶ ژانویه، شکایت‌های تیم ترامپ در دادگاهی پذیرفته شود و قاضی ایالتی یا دیوانعالی حکمی بدهند که بدلیل مخدوش بودن شمارش آرا، انتخاب الکترال‌های ان ایالت به مجلس آن ایالت نفویض شود، از هم اکنون برای چنین احتمالی، جمهوری‌خواهان رای خود را در این ۶ ایالت به ترامپ داده تا در صورت موفقیت در دادگاه‌ها، آرای الکترال خود را در همان روز قانونی «۱۴ دسامبر» تعیین کرده باشند.

طبق قانون انتخابات امریکا، روز ۱۴ دسامبر در تمام ایالات، نفرات انتخاب‌کننده «الکترال کالج‌ها» که اعضای آن به کمپین کاندیدای پیروز در هر ایالت تعلق دارند، آرای خود را به صندوق خواهند ریخت. که به عبارتی همان تنفیذ و تاکید آرای انفرادی هر ایالت می‌باشد. تعداد انتخاب‌کننده‌های هر ایالت از مجموع نمایندگان آن ایالت در مجلس نمایندگان + ۲ سناتور تشکیل می‌شود. برای مثال ایالت جورجیا ۱۴ + ۲ دارای ۱۶ الکترال و انتخاب‌کننده می‌باشد. تبعا و طبق آرای عمومی، نتایج هم ۳۰۶ به ۲۳۲ به سود بایدن خواهد بود. مجموع این ۵۳۸ رای در روز ۶ ژانویه باید توسط مایک پنس «معاون رییس‌جمهور» که در هنگام برگزاری جلسه کنگره «مجموع اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا، را کنگره می‌گویند» رییس مجلس سنا هم محسوب می‌شود شمارش و قرائت تا رییس‌جمهور رسما مشخص و معرفی شود. اما با توجه به ابهامات قضایی خصوصا با ۲ حکم قضایی که امروز توسط دو دادگاه عالی ایالت‌های میشیگان و ویسکانسن صادر شده، چالش‌هایی جدی توسط جمهوری‌خواهان برای قرائت و اعلام آرای برخی ایالات در روز ۶ ژانویه ایجاد و به همین دلیل امکان تاخیر در معرفی رییس‌جمهور جدید وجود دارد. و اگر به هر دلیلی تا تاریخ ۲۰ ژانویه چهره رییس‌جمهور مشخص نشود طبق قانون اساسی آمریکا، مجلس نمایندگان از بین دو کاندیدایی که دارای بیشترین آرا هستند «بایدن و ترامپ» رییس‌جمهور را برخواهند گزید با این تفاوت که هر کدام از۵۰ ایالت در این رای‌گیری فقط حق یک رای دارند و نه به تعداد نمایندگان هر ایالت. در چنین حالتی آرای ایالات قرمز بیشتر است و به همین دلیل امید جمهور‌یخواهان در انتخابات جاری به وقوع چنین سناریویی است.
 

نظر شما