شناسهٔ خبر: 44531568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا/ شهدای سلامت عاشقانه در راه خدمت به شهادت رسیدند

صالحی با بیان اینکه کادر درمان به مانند رزمندگان دفاع مقدس مجاهدانه وارد میدان شدند گفت: شهدای مدافع سلامت عاشقانه در راه خدمت گام برداشته و دریچه دیگری از راه شهادت را باز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از رودسر، «سیدعباس صالحی» امروز(سه‌شنبه، ۲۵ آذر) در ارتباط تصویری با طرح ملی« سه‌شنبه های تکریم» در منزل شهیده سلامت «نرجس خانعلی‌زاده» در کلاچای گفت: شهدای مدافع سلامت عاشقانه در راه خدمت گام نهاده و دریچه دیگری از راه شهادت را باز کردند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس و اکنون در عرصه مبارزه با ویروس کرونا کارنامه درخشانی در تاریخ ایران به یادگار گذاشتند افزود: این شهدا با علم و آگاهی به خطرناک بودن این ویروس از جان خود گذشتند و در راه تامین سلامت مردم و نجات جان آنها از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

 

وی  با تاکید بر اینکه کادر درمان در بحران کروناویروس دوران سختی شبیه شب‌های عملیات داشتند اظهارداشت: دوران عملیات دوران سختی است و در عملیات کربلای ۵ بیش از ۴۰ هزار مجروح داشتیم که پزشکان و پرستاران نقش مهمی در سلامت رزمندگان ایفا کردند و امروز نیز بار سنگینی بر عهده کادر درمانی کشور است و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها شبانه روز میدان نبرد با ویروس کرونا است.

 

صالحی با اشاره به قوانین بین‌الملل که بیمارستانها در دوران جنگ باید دور از میدان نبرد و در فضای تحت تاثیر دشمن نباشند بیان کرد : در دفاع مقدس به دلیل شرایط خاص کشورمان، بیمارستان‌های صحرایی در کنار خط مقدم برپا شد و پزشکان و پرستاران مانند رزمندگان خط مقدم بودند و امروز نیز بیمارستان‌ها  میدان نبرد شده و کادر درمان در خط مقدم هستند.

 

وی ادامه داد: امروز کادر درمان به‌مانند دفاع مقدس که با پدیده بمباران شیمیایی با جراحت کم مواجه بودند با پدیده‌ای مواجه هستند که ناشناخته است و کار جهادی کادر درمان طی این ۱۰ ماه ستودنی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کادر درمان به مانند رزمندگان دفاع مقدس مجاهدانه وارد میدان شدند تصریح کرد: مدافعان سلامت کم ادعا و بدون چشمداشت در این عرصه فعالیت می‌کنند و باید قدردان تلاش‌های آنان بود به همین منظور در طرح ملی سه‌شنبه های تکریم این هفته میزبان خانواده شهید دکتر «زارع جوشقانی» در تهران و ارتباط تصویری با خانواده شهیده پرستار «نرجس خانعلی زاده» در گیلان بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه راه این شهدا ادامه داد و پایان عمر هر فردی به اعمالشان در طول زندگی بستگی دارد خاطرنشان ساخت: اولین بودن تصادفی نیست و حتما اخلاقیات، رفتار و تفکر شهیده نرجس خانعلی زاده در اول بودن این شهیده مدافع سلامت در کشور تاثیرگذار بوده است.

 

گفتنی است، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در قالب طرح «ایران قوی»  و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر کشور آغاز شده است و هر هفته به تقدیر از خانواده شهدای شاخص در محلات، مناطق و شهرهای مختلف کشور اختصاص دارد .

پایان پیام/167

نظر شما