شناسهٔ خبر: 44491600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم فشارها برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تداوم فشارها برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «محمد سالاری» در پیامی که سه ساعت پیش در حساب توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: در کنار مجموعه اتفاقات کشور، فشارها همچنان برای لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران آن‌هم مبتنی بر نگاه‌های معطوف به منافع بخشی و شاید هم شخصی و البته در چهارچوبی ‌محرمانه، تداوم دارد.

وی افزود: خواستم بدانند که کمیسیون شهرسازی و کلیت شورای پنجم همه تصمیم گیری ها را رصد می‌کند.

سالاری در پایان توئیت خود آورده است که جزئیات را بعداً اعلام خواهد کرد.

این درحالیست که امروز رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه‌ی جدیدی که وزارت راه و شهرسازی به شهرداری فرستاده است، گفت: قرار نیست بلند مرتبه‌سازی در منطقه جماران انجام شود.

محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: امروز ساعت هفت و نیم صبح جلسه هم اندیشی با شهردار و برخی معاونشان داشتیم؛ ۲ موضوع مطرح شد که یکی بحث مصوبه جدیدی در مورد منطقه جماران تهران است که از سوی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و یک سری شبهات و ابهامات داشت.

وی ادامه داد: این مصوبه در این جلسه تشریح و توضیح داده شد و از سوی دیگر اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند و در مورد اینکه چگونه باید با این مصوبه جدید برخورد شود، تصمیم گیری شد.

هاشمی یادآور شد: در این مورد هم قرار شد تا رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و شخص شهردار فقط اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین بابیان اینکه که قرار نیست بلندمرتبه سازی در منطقه جماران انجام شود، گفت: همکاران مشاوری گرفته بودند که پارسال در مورد این منطقه نظر داده بود و مجموع مصوبه ارسالی شخص وزیر راه، مورد پسند شهرداری قرار گرفته است و بر این اساس ساخت و ساز در منطقه جماران عمدتاً ۲ یا ۳ طبقه باید باشد.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در مجموع چندین نقطه مورد ابهام در این مصوبه وجود دارد که شهرداری با آن مخالف است.

پیش از این اهالی و ساکنان محله جماران نیز با ارسال نامه‌ای به شورای شهر تهران، از احتمال لغو محدودیت ارتفاعی جماران گلایه کرده بودند.

احیاء باغ ها و عمارت‌های تاریخی، احیاء هویت تهران است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: احیاء باغ ها و عمارت های تاریخی، احیاء هویت فرهنگی - طبیعی تهران است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «علی اعطا» در توییتر نوشت: روز گذشته به همراه آقای مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و دیگر همکاران به باغ و عمارت وثوق الدوله یا باغ سلیمانیه در منطقه١٤ رفتیم. باغ تاریخی در آستانه افتتاح است؛ دست مریزاد!

وی ادامه داد: کاش همزمان این عمارت هم مرمت و احیا شده بود و بازگشایی می شد. لوکیشن خانه بزرگ آقا در سریال شهرزاد و احیاء باغ ها و عمارت های تاریخی، احیاء هویت فرهنگی-طبیعی تهران است. خوشوقتی بزرگی است که ببینیم باغ‌ها دیگر برج نمی‌شوند، دستاورد بزرگ این شورا که بسیاری تلاش می کنند نادیده اش بگیرند.

اعطا افزود: باغ سلیمانیه، امروز می توانست زمینی متراکم از برج های بلندی باشد، اگر این شورا نبود.

باغ سلیمانیه یا عمارت وثوق الدوله در منطقه ۱۴ شهرداری تهران واقع شده است.

اواخر سال ۹۷ بود که طی تفاهمنامه ای ۲ باغ بنیاد مستضعفان در شمال و جنوب پایتخت به شهرداری تهران واگذار شد.

براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد بنیاد مستضعفان قسمتی از باغ عبقری واقع در منطقه دو شهرداری تهران (محله سعات آباد - خیابان عبقری) را در اختیار شهرداری قرار دهد.

همچنین مقرر شده در قبال واگذاری باغ معروف وثوق الدوله واقع در منطقه ۱۴ شهری زمین در همان محدوده منطقه ۱۴ برای ساخت بیمارستان به شهرداری واگذار شود.

 بر اساس توافق صورت گرفته شهرداری با احیای این باغ، آن را به یکی از مراکز فرهنگی و تفریحی عام المنفعه شهر تهران تبدیل می کند.

نظر شما