شناسهٔ خبر: 44489673 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون اقتصادی رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در اختیار مقابله با کرونا به واحد‌ها آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، امروز دو تصمیم مهم اقتصادی داشت که بر این اساس هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در اختیار مقابله با کرونا به واحد‌ها آسیب دیده در حوزه فرهنگ و هنر اختصاص می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد نهاوندیان پس از پایان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا محمد نهاوندیان گفت دو تصمیم اقتصادی در این جلسه گرفته شد.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیم های امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره کسب و کار‌ها بود، گفت: در این باره تاکنون دو تصمیم در ستاد گرفته شده، اما در جلسه امروز با پیشنهاد کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در اختیار مقابله با کرونا، به واحد‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر از کرونا آسیب دیدند تخصیص یابد.

وی افزود: متقاضیان شامل ناشران، کتابفروشان، فعالان در عرصه تولیدات سمعی و بصری، مراکز فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و سایر واحد‌های مربوط براساس پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کارگروه اقتصادی ستاد تصویب شده تا پایان ماه دی، باید به بانک‌های عامل مراجعه و بانک‌های عامل هم تا پایان اسفند، این تسهیلات را پرداخت کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دوره تنفس سه ماهه برای این تسهیلات در نظر گرفته شده و بازپرداخت آن از اول خرداد سال آینده انجام خواهد شد.

وی درباره تصمیم اقتصادی دیگر این جلسه ادامه داد: براساس بررسی‌های وزارت بهداشت، عامل بیش از ۵۰ درصد از سرایت کرونا دورهمی‌های خانوادگی و بیش از ۳۰ درصد نیز ناشی از حمل و نقل عمومی است از این رو، لازم بود تصمیم فوری برای افزایش ظرفیت حمل و نقل درون شهری گرفته شود و نمی‌توانستیم به روال معمول گسترش و نوسازی ناوگان اکتفا کنیم ضمن این که معلوم هم نیست آینده کرونا چگونه خواهد شد.

وی گفت: این پنج هزار اتوبوس با استفاده از حداکثر ظرفیت سازندگان داخلی تولید می‌شود ضمن این که در هماهنگی با وزارت صمت، قطعات لازم نیز وارد و در سه تا چهار ماه آینده، تولید این اتوبوس‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: در این باره هماهنگی‌های لازم میان وزارت صمت، وزارت کشور و وزارت نفت صورت گرفته که امیدواریم با این مصوبه، هم رونقی در تولید اتوبوس‌های داخلی ایجاد شود و هم این مصوبه نیاز جدی کرونایی را برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی تأمین کند.

برچسب‌ها:

نظر شما