شناسهٔ خبر: 44471245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محب: مراحل بعدی مذاکرات صلح در داخل افغانستان به پیش‌ برده شود

مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل بعدی مذاکرات بین هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در داخل کشور به پیش برده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان پیشنهاد کرد که مراحل بعدی مذاکرات بین هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در داخل کشور به پیش برده شود.

محب امروز شنبه (۲۲ قوس/ آذر) در یک رشته توئیت نوشت: دولت ترجیح خاصی در مورد مکان مذاکرات در داخل کشور ندارد و آماده است که در هر منطقه‌ای که طالبان پیشنهاد کنند، به شمول ساخت تاسیسات آمادگی لازم را بگیرد و گفتگو‌ها را به پیش ببرد.

وی افزود که با پیشبرد مذاکرات در داخل کشور ساحه امنیتی ویژه و قابل اعتماد برای همه و زمینه نظارت و اعمال ملکیت برای مردم در روند صلح فراهم می‌شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که با پیشبرد مذاکرات در داخل کشور، مذاکره کنندگان از خواست‌ها و مطالبات مردم بهتر آگاه می‌شوند و از مصارف اضافی جلوگیری خواهد شد.

محب گفت که برای افغان‌ها مهم است که مراحل جاری مذاکرات در داخل افغانستان به پیش برده شود و به این ترتیب صلح به جای شرایط خارجی‌ها از واقعیت جامعه افغان‌ها متاثر شود و دائمی و سراسری باشد.

به گفته وی، صلح در بیرون از کشور، صلح‌کنندگان را از شرایط خارجی متاثر می‌کنند و تجربه‌ها نشان می‌دهد که اینگونه آشتی منافع افغان‌ها را تامین نمی‌کند.

گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی به این پیشنهاد واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام/

نظر شما