شناسهٔ خبر: 44445275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون فنی و شهرسازی شهرداری خبر داد ؛

آغاز ساماندهی نمایِ ساختمان‌ها در کرمانشاه

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه گفت : به زودی کار ساماندهی نمای ساختمان های شهر کرمانشاه آغاز می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،بهزاد مسعودی اصل امروز در نشست خبری  که در راستای تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: به زودی کار احیا و بازسازی بافت های تاریخی در استان نیازمند مجوزهای خاصی از سوی میراث فرهنگی است و احیای آنها باید با ضوابط خاصی صورت گیرد آغاز خواهیم  کرد. 

او خاطر نشان کرد: با اشاره به وجود بیش از 50 ساختمان تاریخی ثبت ملی شده در شهر کرمانشاه، افزود: خوشبختانه این لایحه با استقبال شورای شهر کرمانشاه مواجه شد و به تصویب رسید.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه افزود: با توجه به تصویب این لایحه، میراث فرهنگی استان پیشنهاد داده تا این لایحه در خصوص ساختمان های با ارزش تاریخی هم اعمال شود و مالکان این ساختمان ها هم بتوانند بدون پرداخت هزینه به شهرداری کار بازسازی و احیای ساختمان تاریخی خود را انجام دهند که این لایحه قرار است پس از تدوین، جهت تصویب به شورای شهر ارسال شود.

او اظهار کرد: در سالهای اخیر عمدتا روی مباحث اجتماعی در این بافت تمرکز شده و در خصوص اصلاح کالبدی آن اقدامی که باید صورت نگرفته است.

مسعودی تاکید کرد: در بافت های فرسوده با مشکل ریزدانگی، احداث غیرقانونی، شکل گیری غیرحرفه ای و غیراصولی ساختمان ها مواجه هستیم، بنابراین ضرورت دارد کاستی های کالبدی بافت های فرسوده شناسایی و برای رفع آن اقدام شود.

مسعودی تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای میان وزارت کشور، استانداری کرمانشاه و شهرداری منعقد شده و قرار است دفاتر نوسازی و طراحی در راستای دفاتر تسهیل گری در محلات دارای بافت فرسوده آغاز به کار کنند و این دفاتر قرار است مشکلات کالبدی بافت های فرسوده شهر را احصا کرده و کار طراحی شهری و شهرسازی را برای این نقاط شهر انجام دهند.

مسعودی به الکترونیکی کردن روند تشکیل پرونده و صدور رای در کمیسیون ماده 100 نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام مراحل در کمیسیون ماده 100 از تشکیل پرونده گرفته تا صدور رای همگی به صورت الکترونیکی انجام می شود که این امر به سهولت و تسریع روند کار و نیز شفاف سازی و سالم سازی امورات کمک کرده است.

 

نظر شما