شناسهٔ خبر: 44431322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تجلیل شورای عالی حوزه های علمیه از ؛

هفت دهه خدمات سیاسی و علمی آیت الله یزدی به کشور و حوزه های علمیه

حوزه/ هفت دهه از حیات با برکت سیاسی و علمی آیت الله یزدی منشأ خدمات فراوانی به کشور و حوزه‌های علمیه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شورای عالی حوزه های علمیه در پیامی ارتحال آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»
ارتحال مجتهد بصیر و یار دیرین امام (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی)، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (ره) موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.
هفت دهه از حیات با برکت سیاسی و علمی این عالم برجسته منشأ خدمات فراوانی به کشور و حوزه‌های علمیه بود.
آیت‌الله یزدی جزو حلقه اول شاگردان و علاقه مندان صدیق امام خمینی (ره) بود که با شروع نهضت امام، در دوران پرفراز و نشیب مبارزات با رژیم ستم شاهی، استوار و پایدار مسیر مبارزه را ادامه و همواره تبعیدگاه های خود را به مرکز نشر علوم اهل بیت علیهم السلام و پایگاه بسط مبارزات اسلامی تبدیل می کرد.
حضور تعیین کننده در ایجاد، تثبیت و ریاست سالیان متمادی بر تشکیلات با برکت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در صیانت از نهاد روحانیت و پاسداشت جایگاه مرجعیت شیعه و حضوری بسان استوانه ای فقهی برای نظام در دو نهاد شورای نگهبان و مجلس خبرگان با حفظ سلوک و زیّ روحانیت با وجود حضور در عالیترین نهادهای حکومتی از فرازها و ویژگی های مهم زندگانی ایشان است.
ضایعه فقدان این فقیه و عالم جلیل القدر را به محضر مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به فرزندان برومند ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقیه بصیر و انقلابی و یار مخلص ولایت و رهبری، علو درجات و رحمت الهی را مسألت دارم. خداوند آن مرحوم را با اولیای خویش محشور فرماید.
سیدهاشم حسینی بوشهری
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه
۱۹ آذر ۱۳۹۹

نظر شما