شناسهٔ خبر: 44422139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتحال فقیه مبارز / پیام تسلیت مراجع عظام، علما و شخصیت های مختلف در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی

صاحب‌خبر -

شفقنا- علما، شخصیت ها، نهادها، سازمان ها و دستگاه ها در پیام های جداگانه ای درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفتند.

رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش شفقنا، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و همسر و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم.

سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در همه‌ی دوران های انقلاب و اشتغال به مسئولیتهای بزرگ در اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، و در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود. ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود.

امید است این وزن سنگین ذخیره‌ی معنوی مایه‌ی علو درجات ایشان باشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای آن مرحوم مسألت میکنم.

حضرت آیت الله جوادی آملی: ارتحال آیت الله یزدى ضایعه ی سنگین است

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش شفقنا، متن پیام مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
أنا لله وأنا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیه الله یزدى ضایعه ی سنگین است، این سانحه را به حوزه علمیه و علاقمندان آن راحل و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، علّو منزلت و غفران الهى مسئلت مى شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی: آیت الله یزدی همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت درگذشت  آیت الله محمد یزدی بیان کردند: عالمی شجاع بود که در دوران عمر خود خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) نمود.

به گزارش شفقنا، متن پیام مرجع تقلید شیعیان  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر رحلت عالمِ مجاهد، آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمه الله علیه) مایۀ نهایت تاسف گردید. عالمی شجاع که در دوران عمر خود خدمات فراوانی به اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) نمود. همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و از هر فرصتی برای این هدف مقدس بهره می‌گرفت. سالیان دراز علاوه بر مناصب مهم انقلابی ریاست جامعه مدرسین را نیز بر عهده داشت و به خوبی آن را اداره کرد.

اینجانب این ضایعه مولمه را به جامعۀ روحانیت و حوزۀ علمیه و خصوصاً جامعه مدرسین و بالاخص به بیت شریف و فرزندان محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

پیام حضرت آیت الله سبحانی بمناسبت درگذشت آیت الله یزدی: در دوران نگارش قانون اساسی، اخلاص و واقع گرایی او ملموس بود

حضرت آیت الله العظمی سبحانی به مناسبت درگذشت آیت الله محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

إنا لله و إنا الیه راجعون

درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر، مجاهد مخلص حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی (ره) را به علماء و حوزه های علمیه و خاندان محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم.

فقید سعید، در طول زندگی در خدمت اسلام و انقلاب بود و در هر مقامی که بود به دنبال رضای خدا بود. در دوران نگارش قانون اساسی، اخلاص و واقع گرایی او ملموس بود.
از خداوند متعال برای ایشان علو درجه و برای بازماندگان صبر جمیل خواستاریم. عاش سعیداً و مات سعیداً

 حضرت آیت الله نوری همدانی: آیت الله یزدی سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) سپری کرد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی درپیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفته و تصریح کردند: آن عالم بزرگوار، سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود.

به گزارش شفقنا، متن پیام مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

آن عالم بزرگوار، سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود.
مجاهدتهای ایشان در خدمت امام راحل از اغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی باصراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعدانقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیتهای خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و…با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور نمود.

اینجانب فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و بااخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصا اقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

آیت الله مظاهری: آیت الله یزدی پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی همواره در مسئولیت‌های مختلف نقشی برجسته و با اهمیت ایفاء کرد

حضرت آیت الله مظاهری در پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام رئیس حوزه علمیه اصفهان به شرح زیر است:

بِسْمِ‏ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏
«إِنَّا لِلهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»

ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیه‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی«قدس‌سرّه» موجب تأسف و تاثر گردید.

این عالم جلیل که یکی از یاران و شاگردان وفادار امام راحل عظیم الشان «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» بودند، سالیان متمادی پیش از انقلاب را در خدمت خالصانه به آرمان‌ها و اهداف نهضت اسلامی آن امام بزرگوار سپری کرده و پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی نیز همواره در مسئولیت‌های مختلف و مناصب عالیه، نقشی برجسته و با اهمیت ایفاء نمودند و امید است اجر و پاداش مجاهدت‌های مخلصانۀ ایشان در آستان رحمت و کرامت الهی مضاعف گردد.

ضمن عرض تسلیت به بیت مکرّم و فرزندان محترم و شاگردان و ارادتمندان آن عالم فقید، از خداوند تعالی علوّ درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای ایشان مسألت می‌کنم.

آیت الله علوی گرگانی: آیت الله یزدی در طول عمر شریف خود خدمات شایسته ای را به نظام اسلامی داشتند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

باسمه تعالی
خبر درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی موجب تأثر گردید.

ایشان در طول عمر شریف خود با حضور در مسئولیتهای مهم نظام همچون ریاست قوه قضاییه و شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات شایسته ای را به نظام اسلامی داشتند.

تألیف، تدریس و تربیت شاگردان وارسته از جمله خدمات شایسته ایشان به دین و معارف اهل بیت علیهم السلام می باشد.

اینجانب این ضایعه را به محضر امام زمان علیه السلام، مقام معظم رهبری همچنین حوزه های علمیه و بازماندگان و فرزندان محترم ایشان تسلیت گفته و مغفرت و علو درجات را برای ایشان مسئلت مینمایم.

رئیس جمهور: آیت الله یزدی عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کرد

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی تاکید کرد: این عالم مجاهد و انقلابی و یار دیرین امام و انقلاب، عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش شفقنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین امام و انقلاب، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این عالم مجاهد و انقلابی که از سابقون نهضت امام خمینی بود، در تمامی مراحل حساس و خطیر نظام اسلامی نقش‌آفرین بود و با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، قوه قضاییه و شورای نگهبان عمر شریف خود را در دفاع و صیانت از آرمان‌های نظام اسلامی سپری کرد و خدمات ارزشمندی به یادگار گذاشت که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

مجلس خبرگان رهبری: کارنامه ارزشمند و پرافتخار آیت الله یزدی در خاطر مردم ایران باقی خواهد ماند

شفقنا- مجلس خبرگان رهبری با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن این پیام به شرح زیر است:

رحلت عالم مبارز و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی «رحمه الله علیه» عضو مؤثر ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این فقیه انقلابی که از پیشگامان نهضت اسلامی علیه رژیم ستمشاهی و یار صدیق بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و در راه مبارزه با طاغوت متحمل زندان، شکنجه و تبعید گردید در عمر پربرکت خویش علاوه بر داشتن مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون ریاست قوه قضائیه، عضویت و ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و امامت جمعه تهران، منشاء خدمات برجسته ای بودند دارای تألیفات گرانقدر و تربیت کننده شاگردان مبرزی در حوزه علمیه قم نیز بودند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری از خویش برجای گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

این ضایعه مؤلمه را محضر حضرت بقیه الله امام عصر (اروحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم و آقازاده های آن عالم وارسته تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم، علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت داریم.

حضرت آیت الله محفوظی: آیت الله یزدی مصداق مومنانی بود که با خدا عهد و پیمان بستند و در مسیر او صادقانه جهاد نمودند

حضرت آیت الله محفوظی با صدور پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت عالم مجاهد و فقیه کوشا مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رضوان الله علیه موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید، ایشان یادآور بیش از هفتاد سال علم آموزی و مبارزه و خدمت به معارف اهل بیت علیهم السلام بودند.

نام ایشان همواره در ردیف اولین مدرسین حوزه مبارکه علمیه قم در عصر ستم شاهی و در مسیر نهضت مرحوم امام خمینی (ره) بود و مصداق مومنانی که با خدا عهد و پیمان بستند و در مسیر او صادقانه جهاد نمودند.

بعد از انقلاب اسلامی در کنار پرداختن به تقنین و نظارت و پاسداری از حریم قانون اساسی و در تصدی قاضی القضات و مجلس خبرگان رهبری ، هرگز از حضور و تدریس در حوزه و مسئولیت خطیر ریاست جامعه مدرسین دریغ نداشتند و همین توجه و التزام، ایشان را به یکی از پایه های قابل اعتماد و اتکاء حوزه مبارکه ی علمیه قرار داد.

اینجانب که دوستی عزیز از زمان تبعید و مبارزات را از دست داده ام این فقدان تأسف بار را به ساحت ولی امر، امام زمان (عج) و همه ی علمای اعلام و علاقه مندان ایشان تسلیت عرض می نمایم و برای فرزندان فاضل و خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. اکنون که روح آن بزرگوار به عالم جاوید انتقال پیدا کرده است از خداوند قادر متعال برای روح آن مرحوم که مایه مباهات و افتخار روحانیت اصیل تشیع بودند ، علو درجات و حشر با اولیا و انبیا و جنت و رضوان الهی مسئلت می نمایم

مدیر حوزه های علمیه خواهران: آیت الله یزدی یکی از چهره های تابناک و پشتوانه های استوار انقلاب اسلامی بود

مدیر حوزه های علمیه خواهران به مناسبت درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص)
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

ارتحال فقیه مجاهد وعالم انقلابی و بصیر  آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان الله تعالی علیه  مایه تأسف و تاثرشدید همه ارادتمندان مکتب اهل بیت علیهم السلام و مردم انقلابی شد

آن عالم انقلابی و مخلص بحق یار صدیق حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی بود.

خدمات آن فقید که یکی از چهره های تابناک و پشتوانه های استوار انقلاب اسلامی بود در مسندهای گوناگون حوزوی ، علمی و فرهنگی ، شورای نگهبان ، خبرگان رهبری ، شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ماندگار و فراموش ناشدنی است.

شجاعت و خستگی ناپذیری ایشان قبل از انقلاب در برابر رژیم منحوس پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب در برابر انحرافات و بصیرت و آگاهی سیاسی و مهمتر از همه فضیلت های اخلاقی و روح انقلابی ایشان برای همگان مخصوصا طلاب عزیز الهام بخش و درس آموز خواهد بود.

حوزه های علمیه خواهران پشتیبانی و مجاهدت ها  و دغدغه های علمی و فرهنگی، صداقت در گفتار و کردار ، ثبات قدم آن فقید سعید را  فراموش نخواهد کرد

اینجانب به نیابت از خانواده بزرگ حوزه های علمیه خواهران ارتحال و فقدان آن اندیشمند و عالم ربانی و مجاهد بصیر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم ، حوزه های علمیه ملت شریف و انقلابی و بیت معظم تسلیت و تعزیت عرض می کنم و علو درجات، رضوان الهی و حشر با اولیای الهی و شهدای سرافراز را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

آیت الله جنتی در پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شیء

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله محمد یزدی رضوان‌الله تعالی علیه به لقاءالله پیوست.

این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب اسلامی و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی بود و در همه عرصه‌های مهم کشور، صادقانه ایفای نقش کرد. از عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسئولیت‌های خطیر این عالم مبارز و انقلابی بود که در همه این عرصه‌ها در موضع یک عالم دینی و سیاستمدار انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز منافع شخصی و جناحی نتوانست ایشان را از مسیر انقلاب، نظام و رهبری دور کند.

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن مجاهد پارسا، این ضایعه موسعه و سنگین را به حضرت صاحب‌الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، شیعیان جهان، بیت شریف و فرزندان مکرّم آن عالم فرزانه و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

رئیس قوه قضاییه: آیت الله یزدی یکی از چهره های تاثیر گذار در عرصه های سیاسی کشور بود

آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری طی پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله یزدی رضوان الله تعالی علیه، مصیبت بزرگی برای حوزه های علمیه، خصوصا حوزه مقدسه قم بود.

آن عالم بزرگوار با وجود بهره گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و از هیچ کوششی برای یاری رساندن به حضرت امام و پس از آن رهبر معظم انقلاب کوتاهی نکرد.

مرحوم یزدی که رسالت فقیه را علاوه بر درس و بحث، حضور فعال در مناسبات و مسائل مهم روز می دانست، با وجود ریاست بر تشکل ریشه دار جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور، یکی از چهره های تاثیر گذار در عرصه های سیاسی کشور و یکی از استوانه های استوار و قابل اتکا در دفاع از رکن ولایت فقیه و مقام ولایت بوده و از بذل هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب اسلامی دریغ نکرد تا جایی که آماج حمله های بدخواهان انقلاب قرار گرفت.

این عالمِ عامل، به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی در مدت ده سال تلاش و خدمت مستمر به دستگاه قضا خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوام ساختار قوه قضاییه بود.

آیت‌الله یزدی در مقام نمایندگی و نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی و ریاست مجلس خبرگان رهبری و سال ها عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی نیز بزرگترین تکیه گاه دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

اینجانب فقدان این فقیه بزرگوار و عالم ربانی و انقلابی را به محضر حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، اعضای محترم شورای نگهبان، فرزندان بزرگوار ایشان و همچنین دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

ان‌شاالله آن مرحوم ذیل رحمت بی کران الهی به امام و مرادش، خمینی کبیر و خیل شهداء انقلاب اسلامی ملحق شده و بر سفره حضرات معصومین متنعم باشد.

آیت الله اعرافی: خدمات ارزنده آیت الله یزدی در مسندهای مختلف ماندگار و فراموش ناشدنی است

مدیرحوزه های علمیه با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام ایت الله اعرافی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال فقیه مجاهد و اندیشمند شجاع مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی قدس الله نفسه الزکیه برای حوزه‌های علمیه بویژه حوزه علمیه قم و همه علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی سنگین و مایه تأسف شدید شد.

آن فقید سعید چهره تابناکی بود که در سال های ممتد از پشتوانه های استوار انقلاب اسلامی و از یاران فداکار امام خمینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی بشمار می آمد و جانفشانی و فداکاری و پیشگامی ایشان از آغاز نهضت اسلامی و خدمات ارزنده آن عالم فرزانه به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران و قم در مسندهای گوناگون حوزوی، علمی، فرهنگی، تقنینی و قضائی و در جایگاه های مهم شورای نگهبان و ریاست مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه، ماندگار و فراموش ناشدنی است.

فضیلت های اخلاقی و روح انقلابی و بصیرت سیاسی و تلاش اجتماعی ایشان برای همگان بویژه طلاب و فضلای حوزه درس آموز و الهام بخش خواهد بود.

فقدان آن دانشمند پارسا و با اخلاص را به مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران و قم و بیت شریف ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و علو درجات، رضوان الهی و حشر با اولیای الهی و شهدای سرافراز را برای ایشان و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

آیت الله صادقی رشاد: مسئولیت های آیت الله یزدی نشانه نمایانی از مجاهدت های این فقیه دردمند بود

آیت الله علی اکبر صادقی رشاد درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام آیت الله رشاد به شرح زیر است:

ضایعه‌ ارتحال انقلابی پیشکسوت، عالم مجاهد، مدرس بنام حوزه، آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی (قدّس سرّه)، موجب تالّم و تأسف عمیق گردید.

این روحانی زاهد و پارسا که از یاران باوفای حضرت امام خمینی(قده) و از یاوران مخلص رهبر معزز انقلاب اسلامی بود، در روزگار ظلم و ظلمت ستمشاهی، سال‌های متمادی را در زندان، حصر و تبعید سپری کرد. او پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز، در سنگرهای خطیر  نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات شایان و نمایانی ارائه کرد؛ مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، قوه‌ی قضائیه، شورای نگهبان، جامعه‌ی مدرسین، هر یک نشانهای نمایانی از مجاهدتهای این فقیه دردمند، نستوه و دلیر دارد.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای شورا و مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، به محضر مبارک حضرت بقیّه‌الله (ارواحنا له الفداء) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله الوارف) و سایر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه‌ (صانها الله عن الحدثان)، اعضای محترم جامعه مدرسین و بیت مکرم آن راحل رنجدیده، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می­‌کنم.

وزیر کشور: آیت الله یزدی عمر خود را در راه بالندگی حوزه های علمیه سپری نمودند

دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور با صدور پیامی درگذشت آیت ا… یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، در پیام دکتر رحمانی فضلی که خطاب به بیت  مکرم حضرت آیت ا… یزدی، صادر شده، بدین شرح است:

خبر ناگوار درگذشت حضرت آیت ا… یزدی ریاست محترم شورای عالی جامعه مدرسین، یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که بخش زیادی از عمر پرثمر خویش را در مسئولیت های مختلف در راه تعالی انقلاب اسلامی و بالندگی حوزه های علمیه سپری نمودند، موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

وزیر کشور در ادامه این پیام می افزاید: اینجانب فقدان آن روحانی مبارز و عالم برجسته را حضور بیت محترم، صمیمانه تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان گرامی صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی: آیت الله یزدی عمر خویش را در خدمت به اسلام و انقلاب و و استوار ساختن عقائد اهل ایمان صرف کرد

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور پیامی عنوان کرد: مرحوم آیت الله یزدی عمر خویش را در خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و استوار ساختن عقائد و انگیزه‌های اهل ایمان سپری کردند.

به گزارش شفقنا، متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ»

درگذشت عالم پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی«ره» موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

آن عالم ربانی همواره با تلاش ها و دغدغه‏ های علمی، فرهنگی و سیاسی به عنوان شخصیّتی مطرح، در جامعه مدرسین حوزۀ علمیّۀ قم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی منشاء خدمات شایان تقدیری گردید.

مرحوم آیت الله یزدی عمر خویش را در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و استوار ساختن عقائد و انگیزه‌های اهل ایمان سپری کردند.

سخنرانی‌ها و تدریس‌های ارزشمند و نگارش کتب و مقالات مفید و متعدّد در حوزۀ علوم و فرهنگ اسلامی از جمله مواردی است که در کارنامه آیت الله یزدی(ره) می درخشد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این ضایعه بزرگ را به بیت معظم ایشان و تمامی پویندگان راه علم و فضیلت بوِیژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

آملی لاریجانی: فقدان آیت الله یزدی برای نظام و حوزه علمیه ضایعه بزرگی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتحال آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رضوان الله تعالی علیه که از یاران دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند؛موجب تاسف و تاثر اینجانب گردید.

آن مرحوم از همراهان تاثیر گذار انقلاب اسلامی در برهه های مختلف بودند و در طول سالهای انقلاب در مناصب مهم و کلیدی نظام منشاء خدمات و برکات بسیاری بوده اند و فقدان ایشان ضایعه ای است برای نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه.

اینجانب درگذشت ایشان را به محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، حوزه های علمیه، ارادتمندان و شاگردان و بیت مکرم و تمامی بازماندگان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برایایشان رحمت و مغفرت و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

رییس مجلس: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد امام (ره) و رهبری بودند

رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره)و مقام معظم‌ رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت ظریف در پی درگذشت آیت الله یزدی

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی ارتحال آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام محمد جواد ظریف به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ارتحال حضرت آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم  موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

اینجانب مصیبت فقدان آن فقیه برجسته را  تسلیت عرض نموده و  از درگاه خداوند منان برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت آیت الله هادوی تهرانی در پی ارتحال آیت الله محمد یزدی

آیت الله هادوی تهرانی در پیامی ارتحال آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام آیت الله هادوی تهرانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رحمه الله علیه که شخصیتی با سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی است را به حضور مقام معظم رهبری مدظله العالی و فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دوستداران و خانواده ایشان به ویژه آقازاده ها تسلیت عرض می کنم و برای ایشان عفو و رحمت الهی و برای تمام بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

واعظی: آیت‌الله یزدی عمر خود را وقف خدمتگزاری به مردم کرد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام محمود واعظی به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم پارسا و ربانی، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

این روحانی وارسته که از مجاهدان و مبارزان دوران نهضت اسلامی بود، پس از پیروزی انقلاب، در جایگاه‌های مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله ریاست مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای نگهبان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمتگزاری به مردم و ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی کرد و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان به ویژه خانواده شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

علی لاریجانی: آیت الله یزدی در مسئولیت های خویش با خلوص تمام نقش ‌آفرینی کرد

مشاور مقام معظم رهبری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام علی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در عرصه‌های مهمی همچون مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.

اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)،  رهبر معظم انقلاب اسلامی ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان گرامی  ایشان، و به آحاد ملت علی الخصوص مردم شریف استان قم،  روحانیت عظیم الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان  آن مرحوم تسلیت می گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

کدخدایی: شجاعت و صراحت آیت الله یزدی در دفاع از حق زبان زد همگان بود

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: شجاعت و صراحت آیت الله یزدی در دفاع از حق و احکام اسلامی زبان زد همگان بود

به گزارش شفقنا، عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: «عالم پارسا و درد آشنای اسلام و انقلاب حضرت آیت الله یزدی به ملکوت اعلی پیوست. شجاعت و صراحت او در دفاع از حق و احکام اسلامی زبان زد همگان بود.»

 ولایتی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتشار پیامی، ارتحال آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

به گزارش شفقنا، در این پیام  آمده است: ارتحال یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آیت‌الله یزدی که عمر شریف خویش را قبل ازپیروزی انقلاب در  نهضت مبارزه با رژیم ستمشاهی و پس از ان در راه خدمت به نظام و مردم به کار گرفت موجب تاسف و تاثر فراوانگردید.

ایشان در دوران نهضت اسلامی بارها طعم تبعید و زندان را تحمل کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز در مسئولیت‌های مختلف از جمله عضویت و ریاست مجلس خبرگان، عضو فقهای شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، امامت جمعه تهران و … آثار ماندگاری را از خودبرجای گذارد و منشاء خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف بود.

اینجانب درگذشت حضرت آیت‌الله یزدی را به مقام معظم رهبری، ملت شریف، علماء، روحانیت معزز و حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، علو درجات از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت رییس سازمان اورژانس کشور در پی در گذشت آیت الله یزدی

پیرحسین کولیوند، ریاست سازمان اورژانس کشور طی پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت دکتر کولیوند به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و فقیه عالیقدر و یار و یاور رهبری و امام راحل به ملکوت اعلی پیوست کمتر کسی است که از خدمات این عالم عالیقدر و این فقیه برجسته در مواجهه با رژیم ستمشاهی و همچنین خدمات شایسته و ارزنده در دوران دفاع مقدس و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را بر یاد نداشته باشد.

خدمات ایشان در دوران ریاستشان بر قوه محترم قضاییه زبانزد و غرور آفرین بود اینجانب فقدان این عالم برجسته انقلابی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شهید پرور ایران اسلامی و یاران انقلاب و خانواده معزز ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و علو درجات برای این عالم گرانقدر را نزد خداوند متعال خواهانم.

رئیس دیوان عالی کشور درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت

سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در پیامی درگذشت رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن این پیام به شرح زیر است:بسم الله الرحمن الرحیمانا لله و انا الیه راجعونرحلت عالم مجاهد و مجتهد انقلابی یار امام و رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر گردید.این فقید سعید دوران عمر شریف و پربرکت خود را چه در حاکمیت طاغوت و چه پس از انقلاب در راه خدا مجاهدت نمود و در تمام صحنه‌ها در دفاع از نظام و ولایت حضور داشت.فقدان این یار دیرین را به رهبر معظم انقلاب و بیت شریف آن مرحوم و فرزندان عزیزشان عرض تسلیت دارم و از خداوند برایشان تقاضای اجر و صبر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درپی درگذشت آیت الله محمد یزدی

     محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با صدور پیامی، رحلت آیت‌الله یزدی، رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام بدین شرح است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از همراهان و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و در مناصب خطیری چون ، ریاست قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص ، خدماتی ماندگار برای ملت شریف و فهیم ایران اسلامی برجای گذاشتند. اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج) ، محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه بیت مکرم ایشان ، به ملت شریف ایران ، خاصّه مردم عزیز استان قم ، روحانیت عظیم الشأن و همه ارادتمندان و شاگردان آن عالم جلیل القدر تسلیت عرض نموده ، علوّ درجات ایشان را از درگاه قادر متعال مسألت مینمایم.

پیام استاندار قم به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

استاندار قم در پیامی، درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، در پیام دکتر بهرام سرمست آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و نماینده مردم شریف قم در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

آن فقیه وارسته علاوه بر حضور در عرصه های علمی و دینی در عرصه سیاسی نیز جزء همراهان و یاران امام عزیز در نهضت عظیم اسلامی به شمار می آمدند.

ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز در مناصب و مسؤولیتهای مهم‌ گوناگون‌ اجرایی و انقلابی از جمله ریاست قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخته و منشاء خدمات ماندگار در این عرصه‌ها‌ بودند.

اینجانب ضایعه درگذشت این عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های معزز علمیه، بیت شریف آن بزرگوار و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری تسلیت گفته و علو درجات و شادی روح آن فقیه عالیقدر را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

مدیر جامعه الزهرا: آیت الله یزدی در سنگرهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران با جدیت حضوری مؤثر و مفید داشت

 حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پیام تسلیتی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، در پیام تسلیت مدیر جامعه الزهرا آمده است: درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر شد.

آن عالم گرانقدر در طول حیات سیاسی و علمی خویش در سنگرهای مختلف همواره با روحیه جهادی و استواری مثال زدنی یار و یاور انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بود و در سنگرهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران از مجلس شورای اسلامی تا شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جدیت حضوری مؤثر و مفید داشت.

اینجانب درگذشت آن عالم بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای اعلام، حوزه های علمیه، شاگردان، ارداتمندان و بیت معظم له به ویژه فرزند برومند ایشان حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن عالم فقید علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی و همنشینی با اولیای الهی را خواستارم.

جهانگیری: آیت الله یزدی در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حضوری موثر داشت

معاون اول رییس جمهور در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام دکتر اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت فقیه برجسته آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را به علما و فضلای حوزه های علمیه، علاقه مندان و شاگردان و بستگان به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می گویم.

آن مرحوم در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) حضوری موثر داشت و پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان رییس قوه قضاییه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضویت در شورای نگهبان در خدمت نظام و منشاء اثر بود.

از خداوند بزرگ برای آن روحانی مبارز غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسالت دارم.

پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز درپی درگذشت آیت الله یزدی

جامعه روحانیت مبارز با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این یار وفادار و شخصیت ممتاز و الگوی انقلابی حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری همواره با شجاعت، قاطعیت و صراحت و با روحیه ای انقلابی و خستگی‌ناپذیر در تمام سنگرهای خدمت به نظام اسلامی و اعتلای نام نهضت انقلابی ملت ایران در صحنه حاضر بود. ایشان چه در مقام یک مدرس و استاد برجسته حوزه های علمیه و چه در کسوت یک سیاستمدار و یا خطیب نماز جمعه همواره با زبانی گویا و صریح در خط مقدم دفاع و صیانت از مقام ولایت و ارزشهای والای حاکمیت اسلامی مستحکم و با صلابت گام برداشت.

جامعه روحانیت مبارز این ضایعه بزرگ و فقدان این شخصیت ارزشمند را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، اعضای محترم جامعه مدرسین، روحانیت و حوزه های علمیه، شاگردان و مریدان و دوستداران آن مرحوم و به بیت مکرم و فرزندان برومند ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کند و از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با معصومین علیهم‌السلام برای آن فقید سعید مسالت می نماید.

 شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: همواره از راهنمایی پدرانه آیت‌الله یزدی برخوردار بودیم

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در پی درگذشت آیت الله محمد یزدی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن این پیام به شرح زیر است: عالم مجاهد وانقلابی حضرت آیت الله یزدی یار دیرین امام و رهبری دارفانی را بدرود گفت. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که همواره از راهنمائی‌های پدرانه و پشتیبانی آن بزرگوار بهره مند بوده، فقدان تأثر انگیز ایشان را به مقام معظم رهبری، حوزه علمیه قم وجامعه مدرسین حوزه علمیه قم تسلیت می‌گوید و برای آن بزرگوار علو درجات و برای بازماندگان محترمشان صبرواجر مسئلت می‌کند.

 پیام تسلیت آیت‌الله اختری در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

آیت‌الله اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیه السلام و رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

قال رسول الله (ص) إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

ضایعه جانگدازو تألم برانگیزارتحال فقیه عالیمقام و عالم بزرگوار و نستوه و مجاهد استوار و خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله  حاج شیخ محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین  موجب تأسف و اندوه فراوان گردید وجامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه و مؤسسات آموزشی دینی را سوگوار ساخت.

این یار دیرینه حضرت امام خمینی (قدس سره) و رهبری که از مبارزان سال‌های آغازین انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی و از بدو نهضت پربرکت و حماسه آفرین انقلاب در سال ۱۳۴۲ به رهبری حضرت امام خمینی در رکاب ایشان بوده، با تحمل زندان و شکنجه و سختی‌ها و تلاش‌های فراوان و تأثیرگذار از پیشگامان مبارزات بوده و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با پذیرش مسئولیت‌های سنگین و پر مخاطره حوزوی و دولتی در سنگرهای گوناگون و سنگر امامت جمعه  و موقعیت‌های قضایی و سیاسی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی و مبارزاتی سیاسی و قضایی در دفاع از انقلاب اسلامی  با صلابت و شجاعت کوشش نموده و با تالیف کتب و تدوین مقالات و ایراد سخنرانی  عمر شریف خود را  مبذول داشته‌اند.

زندگی مبارزاتی و سیاسی حضرت آیت‌الله یزدی با توجه به مبارزه بی‌امان ایشان علیه رژیم شاه و نیز افشاگری‌های فراوان منجر به تبعید و زندانی معظم له گردید.

وی در دوران پس از انقلاب بخشی از تاریخ انقلاب را تشکیل داد زیرا با قبول مسئولیت‌هایی مانند ریاست دادگاه انقلاب اسلامی قم، ریاست دفتر حضرت امام در قم، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های متوالی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی،عضویت در شورای نگهبان، عضویت در شورای  بازنگری قانون اساسی ،ریاست قوه قضائیه با حکم مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در دو دوره پنج ساله، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان خدمات ارزشمند و گرانسنگی را به انقلاب اسلامی نمود و مکتب بالنده اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم اسلام ارائه نمودند و تا آخرین لحظه عمر پربرکت خود را در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی و مقام عظما ی ولایت، امام خامنه‌ای و ارزش‌های اسلامی ثابت قدم و استوار کوشیدند و فداکاری نمودند تا به لقاءالله رسیده و روحش به عالم ملکوت پرواز نمود.

اینجانب  اصالتاً از سوی خود و به نمایندگی از اعضای محترم و معزز شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) این ضایعه جبران ناپذیر را به حضرت ولی عصر امام زمان  (عج الله تعالی فرجه ) و مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) و مراجع عالیقدر و جامعه روحانیت ، حوزه‌های علمیه و خاندان مکرم و معزز  وعلاقمندان این  فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم مبارز و بزرگ علو درجات در جوار پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و شهدای ابرار صبر جمیل و اجر جزیل را برای همه مصیبت دیدگان مسئلت می‌نمایم .

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج طی پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا متن این پیام به شرح زیر است؛

انالله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی»

خبر ارتحال عالم مجاهد، فرزانه ربانی، مبارز انقلابی آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی موجب تالم و تاثر همه علاقه‌مندان و دوست‌داران نظام و انقلاب شد با رحلت این عالم فاضل و مجاهد نستوه، جامعه بزرگ روحانیت کشور و حوزه‌های علمیه داغدار شد.

مرحوم آیت‌الله یزدی یکی از یاران همراه و همیشه استوار و ثابت قدم نهضت امام راحل بود که با روحیه استبداد ستیزی و مواضع هوشمندانه در کوران بحران‌ها نامی ماندگار در تاریخ نهضت اسلامی به یادگار گذاشت و در کنار مبارزات سیاسی آثار ارزشمندی در حوزه علوم دینی و فقهی از خود بر جای گذاشت و با گفتار و رفتار خود ولایتمداری ناب را به منصه ظهور رسانید.

اینجانب درگذشت این عالم فاضل و مجاهد انقلابی را به پیشگاه امام عصر عج و نایب برحقش مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت وبیت مکرم  و شاگردان ارزشمند ایشان  تسلیت می گویم واز درگاه پروردگار عالم برای او علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: آیت الله یزدی از ملازمین و یاران امام خمینی و یاری معتمد و صَدیق برای رهبر انقلاب بود

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام این نهاد حوزوی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ (مجادله:۱۱)

فقیه عالیقدر و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه) رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی و از مؤسسان این جامعه در جوار رحمت حق آرام گرفت.

ارتحال این فقیه مجاهد، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم پرهیزگار مصداق عباد الله المخلصین بود که در دوره حاکمیت طاغوت و اختناق در میدان‌های گوناگون مبارزه حضور داشت و سال‌ها رنج تبعید را به جان خرید. سخنرانی‌های پر‌شور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی می‌شد و در ذهن مردم و مبارزین نهضت اسلامی به‌عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌شده است.

ایشان از شاگردان حضرات آیات عظام بروجردی، اراکی، هاشم آملی و … (اعلی الله مقامهم) و علامه طباطبایی (صاحب تفسیر گرانقدر المیزان) و از ملازمین و یاران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سرّه الشریف) و یاری معتمد و صَدیق برای رهبری معظم انقلاب بود. از دیگر ویژگی‌های بارز علمی ایشان تألیف کتاب‌های گوناگون فقهی ازجمله کتاب وزین «فقه‌القرآن» و همچنین تربیت شاگردان در حوزه علمیه قم است.

آیت‌الله یزدی (رضوان‌الله تعالی علیه) از جمله امنای امام و رهبری و امت اسلامی بود که سال‌ها با صبر و مجاهدتی کم‌نظیر در مسیر تحقق اهداف اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کرد. او فقیهی بیدار، بصیر و پرتحرک بود که در طول عمر بابرکت خود با اخلاص، یکپارچگی، صداقت و صراحت از ولایت‌فقیه، هویت دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کرد. ازجمله مصادیق بارز بصیرت و بینش انقلابی ایشان ایستادگی در مقابل تئوری «جدایی دین از سیاست بود» که تا پایان عمر بابرکت خود بر آن پافشاری نمود.

ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس خبرگان، عضویت در شورای نگهبان و ریاست شورای عالی حوزه‌‌های علمیه در زمره مسئولیت‌های بارز وی است که او با نیک‌نامی و کوششی کم‌نظیر به ایفای نقش در آن پرداخت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه مجاهد و پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، امت اسلامی به‌ویژه مردم عزیز و انقلابی قم، آقازادگان محترم، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نماید. همچنین از خداوند متعال برای آن مرحوم علوّ درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

 تسلیت معاون رییس جمهور در پی درگذشت ایت الله یزدی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتشار پیامی، ارتحال آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام حسینعلی امیری به این شرح است: خبر ارتحال عالم جلیل القدر، فقیه وارسته حضرت آیت الله محمد یزدی  (رحمت الله علیه)   موجب تاثر و تالم گردید.

عزیزی که عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام گذراند و با مجاهدت های خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولیت هایی چون ریاست قوه قضائیه، عضویت شورای نگهبان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و ترویج دستاوردهای آن نقش موثری داشته است.

در سالهای عضویت در شورای نگهبان همواره شاهد تیزبینی و دقت نظر ایشان در خصوص بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی و در قوه قضائیه تلاش برای حفظ استقلال قوه قضائیه و پشتیبانی از قضات شجاع، مستقل و مومن بوده ام.

اینجانب رحلت این عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، اعضای محترم شورای نگهبان و خبرگان و بیت مکرم به ویژه فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان جل و علا برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.

جبهه پایداری: آیت الله یزدی مدال مجاهدت در سنگر مبارزه حق علیه باطل را بر سینه داشت

در پی درگذشت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، جبهه پایداری انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

ارتحال آیت‌الله محمّد یزدی رضوان‌الله‌علیه، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری و از یاران صدیق و پیشگام امام راحل(ره) و رهبری در انقلاب اسلامی موجب تأسف و تألم گردید.

این عالم بزرگوار، مدال مجاهدت در سنگر مبارزه حق علیه باطل را بر سینه داشت و در مسیر اعتلای انقلاب، از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که برای نیل به این هدف، در همه عرصه‌های مهم کشور، خاضعانه و صادقانه ایفای نقش کرد.

اتخاذ منش و روش انقلابی، صریح و مرزبندی شده با دشمن توسط ایشان در عرصه‌های مختلف خدمت‌گزاری همچون عضویت شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورایعالی حوزه‌های علمیه، موجب شد تا دشمن از هیچ تلاشی برای تخریب چهره این عالم دینی و سیاستمدار انقلابی، دریغ نکند اما هدف متعالی این عالم عالیقدر و مجاهد استوار انقلابی باعث شد که تلاش‌های دشمن و برخی احزاب سیاسی، نتواند ایشان را از مسیر انقلاب، نظام و رهبری دور کند که اکنون فقدان ایشان یقینا خسارت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

جبهه پایداری فقدان این عالم جلیل‌القدر و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری را به مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، حوزه‌­های علمیه، شاگردان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت دارد.

پیام مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم درپی درگذشت آیت الله یزدی

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقناقم، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال عالم انقلابی وفقیه مجاهد، رئیس جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی ( ره ) حوزه های علمیه و مردم انقلابی قم را داغدار نمود.

این عالم وارسته که از شاگردان امام خمینی (قدس سره) و از یاران نهضت اسلامی بود، سال ها با تحمل رنج تبعید به مبارزه بارژیم ستم شاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باحضور در جایگاه های مختلف، اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و قوه قضائیه در دفاع ازنظام مقدس اسلامی همه همت خود را بکار برد وهمواره مشاوری امین برای امام راحل ( ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله) بود.

وی از اساتید خارج فقه واصول حوزه علمیه قم بوده وشاگردانی را در این راه تربیت نمود و فقدان وی ثلمه ای جبران ناپذیر به حوزه های علمیه می باشد.

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم این مصیبت را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله)، مراجع معظم تقلید (حفظهم الله)، جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه های علمیه سرا سر کشور، ملت سر افراز ایران، بیت شریف و آقازادگان محترم و خاندان آن فقیه درگذشته تسلیت و تعزیت گفته، علو درجات ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

پیام تسلیت مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد، مبارز خستگی ناپذیر و یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی «رحمه الله علیه» ضایعه‌‌ای اسفبار و مایه‌ی تالّم همه‌ی کسانی است که به شخصیت و مقام علمی،‌ مجاهدت‌ها، خدمات و آثار ارزشمند ایشان به حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی، آشنا می‌باشند.

آن مرحوم استادی بزرگ و موفق بودند که با تلاش‌های مستمر علمی و تحقیق و پژوهش در علوم مختلف حوزوی‌ و تربیت شاگردان ممتاز و تألیف کتب متعدد و ارزشمند، آثار فاخر و ماندگاری را ثبت و به یادگار گذاشتند و تا آخرین روزهای عمر با برکت خود مجلس پر فیض درس و بحث‌شان دائر بود.

التزام به احکام شرعی، صیانت از حقائق و معارف اسلامی، توجه اکید و رعایت مکارم اخلاق، در تمام دوران زندگی، شخصیتی ممتاز و معنوی از ایشان ساخته بود که تا پایان عمر شریف خود رعایت و بر آنها اصرار می‌ورزید.

همراهی با رهبر کبیر و عظیم الشأن انقلاب اسلامی از آغازین روزهای نهضت اسلامی مردم شریف ایران و تحمل تبعید و زندان و شکنجه توسط دژخیمان رژیم منحوس پهلوی تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از آن در مسئولیت‌های مهم و حساس، یاری وفادار بود که با اراده‌ای انقلابی و کم‌نظیر در تبعیت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی و در تحقق و دفاع از اعتقادات مکتب و معارف اهلبیت علیهم السلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی، استوار و پایدار بود و لحظه‌ای در این راه با عظمت و مسیر نورانی و صراط مستقیم انقلاب، سستی و خستگی به خود راه نداد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ضایعه مؤلمه و اسفبار ارتحال حضرت آیت الله یزدی، رئیس معزز شورای عالی جامعه مدرسین را محضر شریف امام عصر ارواحنا فداه، مراجع عظام تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، عموم ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی و خاصه بیت مکرّم ایشان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خدواند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان ارجمند و ارادتمندان ایشان صبر و اجر مسألت می‌نماید.

پیام تسلیت رئیس کمیته امداد امام خمینی درپی درگذشت آیت الله یزدی

رئیس کمیته امداد در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت سیدمرتضی بختیاری به شرح زیر است:
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ
باسمه تعالی
رحلت عالم وارسته و فقیه توانا حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمت‌الله علیه) یار صدیق امام(ره) و رهبری(مدظله العالی) موجب تاثر و تالم گردید، ایشان از فقیهان برجسته و فاضلی بودند که در دوران قبل و بعد از انقلاب ضمن حضور در همه صحنه‌های مبارزاتی، اقدامات ارزنده‌ای را برای استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده و با قبول مسئولیت‌های مهم در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن به شایستگی دفاع نمودند.
اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه مولمه به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع و آیات عظام، بیت شریف آن مرحوم، مردم شریف قم و شاگردان ایشان، برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در پی درگذشت آیت الله یزدی

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در پی در گذشت آیت الله یزدی رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش شفقنا، متن این پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسد‌ها شئ

مرحوم حضرت آیت الله یزدی، عالمی مقتدر، آگاه، استوار و انقلابی برای همه زمان‌ها بود. صراحت لهجه او در برخورد با کج‌اندیشی‌ها و شجاعتش در مقابله با برداشت‌های ناصواب و حمایت او از نیرو‌های انقلابی، از زمان مبارزات ستم‌شاهی تاکنون زبانزد خاص و عام است. مصونیت سازی حوزویان در برابر افکار سکولار و برخورد او با انحرافات سیاسی در کنار صیانت از جایگاه مرجعیت شیعه و حراست از نهاد حوزه، او را در صدر علمای دلسوز، دقیق و کار بلد قرار داده بود.

حضرت آیت‌الله محمد یزدی با کوله باری از علم و عمل صالح به آسمان عروج کرد، ولی دستاورد‌های او در عرصه‌های مختلف از جمله در مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، شورای عالی حوز‌های علمیه و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای نسل‌های جوان حوزه‌های علمیه به یادگار مانده است.

آیت‌الله یزدی را می‌توان از معدود فقهایی برشمرد که باوجود زمینه‌های مرجعیت برایشان، اما صیانت از حوزه و حمایت از نظام اسلامی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داد و طی پنجاه سال گذشته همواره مورد ترور شخصیت بدخواهان حوزه و نظام اسلامی قرار داشت.

روحیه انقلابی، شجاعت، بصیرت سیاسی و اجتماعی، صداقت، دیانت، زهد، ساده زیستی، طرفداری از امام و رهبر معظم انقلاب، اتخاذ مواضع بهنگام و برخورد به‌موقع با تحریفات، از او شخصیت بی‌نظیری برای مردم‌سالاری دینی و حامی بی‌بدیلی برای ولایت‌فقیه ساخته بود.

مقام معظم رهبری، عدم حضور او را در مجلس خبرگان خسارت‌بار می‌دانستند، اما امروز تأسف اساسی این است که اکنون فقدان او برای جامعه و حوزه‌های علمیه چقدر خسارت خواهد داشت!

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن تسلیت به امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری دامت برکاته، همگان به‌ویژه حوزویان را به پاسداشت جایگاه این فقیه بصیر و انقلابی دعوت می‌نماید. امید که بتوانیم سهم خود را در تداوم راه او و حفظ تلاش‌های علمی و عملی آن فقیه عالی‌مقام به‌خصوص در عرصه حمایت از ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا نماییم.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) رحلت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سعدی رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام در پی رحلت فقیه مجاهد و انقلابی آیت الله یزدی رحمه الله علیه پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش شفقنا متن پیام وی بدین شرح است:

باسمه تعالی

با تاسف و تاثر رحلت فقیه مجاهد و انقلابی، یار دیرین امام و رهبری آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمه الله علیه) را به محضر بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله العالی)، مراجع عالیقدر تقلید، حوزه‌های علمیه و نیز به جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم تسلیت عرض میکنم.

این عالم خستگی ناپذیر از آغاز نهضت امام راحل، به مبارزه با رژیم ستمشاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب در سنگرهای مهم و حساس نظام از ریاست قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری تا شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین به نظام اسلامی و مردم خدمت کرد و با صراحت تمام در مواقع حساس و خطیر از آرمان های انقلاب، امام و رهبری دفاع کرد. این مجاهد نستوه در حوزه علمیه نیز ضمن تدریس، تحقیق و تالیف از نظریه حوزه انقلابی به جد دفاع نمود و منشاء خدمات ارزشمندی شد.

اینجانب ضمن تسلیت مجدد این ضایعه به بیت مکرم، علو درجات و حشر با اولیای الهی را برای ایشان از خدای متعال مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی درپی درگذشت آیت الله یزدی

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام سید محمد حسینی به شرح ذیل می باشد:

باسمه تعالی
العالم حی و إن کان میتا، الجاهل میت و إن کان حیا
رحلت عالم ربانى، فقیه صمدانى، روحانى مبارز و انقلابى، مجاهد متعبد و وارسته، یار دیرین امام و رهبرى، حضرت آیت الله محمد یزدى را به امام خامنه‌ای، مراجع عظام، علمای اعلام، امت اسلام و تمامی ولایتمداران تسلیت عرض مى کنم.

آیت‌الله یزدی عمر با برکت خویش را وقف خدمت به انقلاب و نظام اسلامی کرد. صبر و تحمل زندان، شکنجه و تبعید در دوران ستمشاهی، و دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی در مناصب مهمی چون قوه قضائیه، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و شورای نگهبان نشان‌دهنده روحیه انقلابی و غیرت دینی این روحانی برجسته بود. خداوند کریم بر علو درجات آن فقید سعید بیفزاید و راهش مستدام باشد. والعاقبه للمتقین

پیام تسلیت رئیس کمیته امداد امام خمینی درپی درگذشت آیت الله یزدی

رئیس کمیته امداد در پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت سیدمرتضی بختیاری به شرح زیر است:
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ
باسمه تعالی
رحلت عالم وارسته و فقیه توانا حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی (رحمت‌الله علیه) یار صدیق امام(ره) و رهبری(مدظله العالی) موجب تاثر و تالم گردید، ایشان از فقیهان برجسته و فاضلی بودند که در دوران قبل و بعد از انقلاب ضمن حضور در همه صحنه‌های مبارزاتی، اقدامات ارزنده‌ای را برای استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده و با قبول مسئولیت‌های مهم در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن به شایستگی دفاع نمودند.
اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه مولمه به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع و آیات عظام، بیت شریف آن مرحوم، مردم شریف قم و شاگردان ایشان، برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: آیت الله یزدی به امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام وجود مومن بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال الصّادقُ علیه السلام :إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَهٌ لا یَسُدُّها شیءٌ .
خبر درگذشت حضرت آیهالله حاج شیخ محمد یزدی قدس سره یاور امامان انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای عالی جامعه محترم مدرسین موجب تاثر گردید.

این دانشمند فرهیخته و مجاهد پرتلاش در سنگرهای مورد نیاز نظام اسلامی در هر زمان ایثارگرانه در خدمت امام و رهبری بود، در راس قوای کشور و مجامع علمی حوزوی و سازمان روحانیت با نگاهی برخاسته از وجدان بصیر و خطرپذیر نقش آفرینی داشت و سرمایه گرانقدرعمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و ارتباط با مردم و مقدم در حل مشکلاتشان صرف کرد.

این همه را ایشان از مرجع فقید ایهالله بروجردی و امام راحل عظیم الشآن (قدس الله سرهما) فراگرفته بود.

او به امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تمام وجود مومن بود و در راه حاکمیت اسلام رنج تبعید و زندان پیش از پیروزی و تلاش مستمر بعد از پیروزی را تحمل کرد و منشأ آثار و برکات فراوان و ارزشمندی گردید.

اینجانب این ضایعه را خدمت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، اعضای محترم جامعه مدرسین و شاگردان و ارادتمندان این عالم بزرگوار بویژه خانواده محترم، تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید،صبر و شکیبائی برای بازماندگان محترمشان از درگاه باریتعالی مسئلت می‌نمایم. عاش سعیدا و مات سعیدا.
دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور پیامی، درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تأثر به مناسبت رحلت عالم بزرگوار حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (ره)، این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع و فقهای بزرگوار حوزه علمیه قم، اعضای جامعه مدرسین قم و به ویژه حضور خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال، غفران و تعالی درجات برای آن مرحوم و صبر جزیل و سلامتی برای خانواده معظم له خواستارم.

تسلیت رئیس دفتر مقام معظم رهبرى در قم به آیت الله هادوى تهرانى

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با صدور پیامی ارتحال حاج رضا هادوی والد آیت الله هادوی تهرانی را تسلیت گفتند.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم به شرح زیر است:

با احترام؛ بدینوسیله درگذشت والد مکرم جنابعالی را تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه الهی و برای حضرتعالی و سایر بازماندگان محترم اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می نمایم.

در ضمن اینکه حضرات آیات عظام صافى گلپایگانى و جوادى آملى دامت برکاتهم طى تماس هاى تلفنى رحلت ابوى مکرم آیت الله هادوى تهرانى را به ایشان تسلیت گفتند.

آیت الله ری شهری: آیت الله یزدی یک روحانی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بود

آیت الله محمدی ری شهری، در پیامی درگذشت عالم متقی و مجاهد، آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا، متن پیام تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به این شرح است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم متقی و مجاهد، حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رضوان‌الله‌ تعالی علیه، دبیر مکرم جامعه‌ی محترم مدرسین را به اعضای گرامی آن، حوزه‌ های علمیه، شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم و خاندان معزّز و فرزندان مکرّم ایشان تسلیت می گویم.

سابقه طولانی ایشان در انقلاب اسلامی، همراهی همیشگی با رهبر فقید انقلاب، امام خمینی (ره) و عضویت فعال و مؤثر در جامعه مدرسین از عضویت تا ریاست، بر کسی پوشیده نیست. او یک روحانی وظیفه شناس و مسئولیت پذیر بود که اشتغال به مسئولیتهای بزرگ، او را از مردمی بودن و ساده زیستی دور نکرد و عضویت در جامعه او را از توجه به دیگر جریانات اجتماعی و سیاسی غافل ننمود.

تلاش های علمی و قلمی، در کنار حضور همواره در عرصه های گوناگون انقلاب، از ایشان شخصیتی با ابعاد وجودی مختلف ساخته بود و از این رو فقدانش، برای کشور و حوزه های علمیه، سنگین و غمبار است. امید که عبادات علمی و عملی ایشان، توشه ای پر ارج برای مسیر بی بازگشت آخرت باشد.

از خداوند رحمان منّان، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و رضوان الهی و برای بازماندگان گرامی اش، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

 

در حال تکمیل…

نظر شما