شناسهٔ خبر: 444242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

نفرت جهانی از صهیونیسم

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: مردم کشورهای مختلف جهان ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند. هزاران معترض درشهرهای اصلی آمریکا از جمله نیویورک، شیکاگو، بوستون، سان فرانسیسکو، لس آنجلس و واشنگتن تظاهرات ضدصهیونیستی برگزار کردند. آنها نه تنها خواستار پایان حملات نظامی به غزه و اشغال فلسطین بلکه خواهان قطع کمکهای نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی که سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار است، شدند. علاوه بر این شهرها تظاهرات در شهرهای دیگر آمریکا مانند آستین، سن دیگو، نیو اورلئان، پورتلند، هارتفورد، فیلادلفیا، پیتسبورگ، آلباکرکی، سیراکیوز، دیربرن، ایندیاناپلیس، نشویل، فورت لادردیل، تامپا وچند شهر دیگرهم برگزار شد. کانادایی ها نیز تظاهراتی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات اسرائیل، در شهرهای مختلف از جمله مونترال، تورنتو، اوتاوا، ونکوور، ادمونتون و کالگاری برگزار کردند. درلندن نیز معترضان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی جمع شدند. اعتراضات دیگری نیز درشهرهای مختلف انگلیس از جمله پورثموث و شفیلد وهمچنین شهرهای دیگر اروپا مانند گلاسکو در اسکاتلند، دری و بالفست و گالوی در ایرلند، پاریس و استراسبورگ در فرانسه، برلین در آلمان، مالمو در سوئد، هاگ در هلند، آتن در یونان، بارسلون و مادرید و والنسیا در اسپانیا، رم و تورین و فلورانس در ایتالیا، ژنو در سوئیس، بروکسل در بلژیک برگزار شد. تظاهرات گسترده ای هم در سراسر خاورمیانه و آفریقای شمالی در کشورهای های الجزایر، مغرب، اردن، یمن، ترکیه و لبنان در همبستگی با مردم فلسطین برگزار شد. همچنین راهپیمایی های اعتراضی در کشورهای آمریکای لاتین مانند کلمبیا، بولیوی و دیگر کشورها از جمله استرالیا، آفریقای جنوبی و هند برگزار شد. این درحالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی به رغم فشارهای بین‌المللی همچنان به حملات خود ادامه خواهند داد. بنیامین نتانیاهو گفت: هیچ فشار بین‌المللی نمی‌تواند باعث شود که ما با تمامی قوا وارد عمل نشویم. نتانیاهو افزود: اسرائیل از سه‌شنبه گذشته تاکنون بیش از هزار هدف در نوار غزه را مورد حمله قرار داده است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: عملیات نظامی ما علیه نوار غزه تا زمان رسیدن به اهداف حتی اگر ۱۵ سال هم به طول بینجامد، همچنان ادامه خواهد داشت. آویگدور لیبرمن گفت: امکان ندارد هیچ کشوری تحمل ادامه شلیک موشک‌ به سمت شهرهای خود را داشته باشد و به همین دلیل ما باید اقداماتی اتخاذ کنیم که دیگر هیچ موشکی به سمت اراضی ما شلیک نشود حتی اگر این اقدامات ۱۵ سال به طول بینجامد. لیبرمن گفت: ما باید تا پایان عملیاتمان را علیه حماس ادامه دهیم.

بیانیه مشترک حزب الله و امل

مسئولان حزب الله و جنبش أمل در جنوب لبنان با محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، چنگ زدن به گزینه مقاومت را بهترین راه رویارویی با خطر رژیم صهیونیستی اعلام کردند. مسئولان این دو جنبش مقاومت لبنان پس از دیدار مشترک در مقر جنبش امل در منطقه نبطیه، همه ملت‌های عربی و اسلامی و همچنین همه آزادگان جهان را به همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین در رویارویی با حملات ددمنشانه اسرائیل علیه نوار غزه و سایر سرزمین‌های اشغالی فرا خواندند.در بیانیه مشترک حزب الله و جنبش امل آمده است: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از جمله کشتار و تخریب سازمان یافته تاسیسات زیر بنایی و تخریب خانه‌ها بر سر ساکنان آنها، نشانگر چهره حقیقی و ذات این رژیم است، رژیمی که جز زبان مقاومت، زبان دیگری را نمی‌فهمد. بیانیه مشترک مسئولان حزب الله و جنبش امل همچنین خواستار فعالیت در راستای تقویت آرامش امنیتی، سیاسی و اجتماعی شد.

واکنش جنبش عدم تعهد

اعضای جنبش عدم تعهد در جلسه فوق‌العاده‌ای که در پی حملات رژیم‌صهیونیستی به غزه برگزار شد، جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را محکوم کردند. نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اقدام به برگزاری نشست فوق العاده جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به این جنایات کرد. در این نشست که به ریاست غلامحسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برگزار شد، ابتدا وی طی سخنانی تصریح کرد این جنایات در شرایطی صورت می گیرد که نوار غزه طی سالهای اخیر تحت محاصره ظالمانه قرار داشته و شرایط انساندوستانه در این منطقه در نازل ترین سطح خود قرار دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت جامعه بین الملل و در راس آن شورای امنیت برای جلوگیری از جنایات گسترده جاری و متوقف کردن این جنایات و تجاوزات پرداخت و نسبت به بی عملی شورای امنیت اظهار تاسف کرد و خواستار توجه این نهاد به مسئولیتهای خود برای جلوگیری از تجاوز و توقف جنایات جاری شد. در ادامه این نشست، سفیر فلسطین نیز طی گزارشی، حاضران را در جریان تحولات غزه قرار داد. از طرفی سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مقر سازمان ملل خواستار اقدام فوری شورای امنیت برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند. در این نشست مقرر شد کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی تلاش‌های سیاسی خود بویژه در شورای امنیت و در صورت لزوم در مجمع عمومی برای توقف فوری تهاجم به غزه را تشدید کنند. در این نشست همچنین از پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری نمایشگاه عکسی در محل ساختمان سازمان ملل در نیویورک به گونه‌ای که قربانیان بیگناه حملات اخیر علیه غیر نظامیان و مناطق مسکونی را به تصویر بکشد؛ استقبال و مقرر شد نمایندگی فلسطین در اولین فرصت به این پیشنهاد جامه عمل پوشاند. از سوی دیگر ۳۴ نهاد بین المللی با صدور بیانیه ای مشترک خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند. در این بیانیه بر لزوم آتش بس و توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن غیر نظامیان و تأسیسات شهری تأکید شد. اتحادیه بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) نیز اقدامات متجاوزانه رژیم اسرائیل علیه مردم غزه را به‌شدت محکوم کرد. اتحادیه آلبا در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه قوانین حقوق بین‌المللی بشردوستانه را نقض می‌کند. کشورهای عضو اتحادیه آلبا متشکل از بولیوی، کوبا، اکوادور، نیکاراگوئه، سن ویسنت و گرنادین‌، جمهوری دومینیکن، آنتیگوآ و باربودا، سانتا لوسیا و ونزوئلا از جوامع بین‌المللی خواستند برای از بین رفتن این درگیری‌ها وساطت کنند. این اتحادیه از فلسطین در برابر موج جدیدی از حملات رژیم تل آویو به طور کامل حمایت کرد و از اسرائیل خواست حملات خشونت‌آمیز خود را متوقف سازد و به حاکمیت قانون و صلح که حق مسلم انسان‌ها است احترام بگذارد. از سوی دیگر “ناوی پیلای” کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد افزایش آمار زخمی های غیر نظامیان به ویژه کودکان در نوار غزه در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده است. در این حال دیدبان حقوق بشر اروپا اعلام کرد هر سه دقیقه یکبار جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف قرار می دهند. به موجب این گزارش، با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، هدف قرار دادن تأسیسات شهری و غیر نظامیان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

حمایت آمریکا از تجاوز

مجلس نمایندگان آمریکا طی یک رأی‌گیری شفاهی، قطعنامه‌‌‌ای را مورد تأیید قرار داد که از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت و مقاومت حماس را محکوم می‌کند. مجلس نمایندگان آمریکا، از قطعنامه غیرالزام‌آور حمایت از اسرائیل و حق این رژیم برای دفاع از خود پشتیبانی کرد. مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب است، از این قطعنامه حمایت کردند و حماس را به دلیل آنچه حملات بی‌دلیل موشکی به اسرائیل خواندند، محکوم کردند. از طرفی چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و موشه یالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات جنگ علیه غزه تلفنی گفتگو کردند. هیگل در این گفتگوی تلفنی با ابراز تاسف از ربوده شدن سه شهرک نشین، حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد. وی همچنین مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. در این حال شبکه العربیه اعلام کرد قطعنامه بین‌المللی در خصوص برقراری آتش بس در نوار غزه آماده شده است اما صدور این قطعنامه توسط شورای امنیت به موافقت آمریکا نیاز دارد و تا پیش از موافقت آمریکا این قطعنامه صادر نخواهد شد و تا زمان موافقت آمریکا صدور این قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی به تعویق افتاده است.

از سویی «اد رویس» رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که ایران، حماس را در جنگ علیه رژیم صهیونیستی توانمند می‌سازد. «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز مدعی شد ایران هرکاری که می‌تواند انجام می‌دهد تا موشک‌ها را به غزه برساند. ایران به طور قطع یکی ازحامیان حماس است و جهاد اسلامی نیز کاملاً‌ وابسته به ایران است. روزنامه صهیونیستی «یدیوت آهارانوت» نیز در گزارشی نوشت: ساکنان اسرائیل از موشک‌های دور برد سوریه که از نوار غزه شلیک و به شهر الخضیره و شمال سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد، غافلگیر شدند. این گزارش می‌افزاید: اسرائیل از ابتدای سال جاری میلادی شلیک موشک‌هایی از سوی جنبش حماس به سمت دریا را زیر نظر داشت که برد آنها نهایتاً به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسید و این احتمال در آن زمان مطرح بود که این موشک‌ها ساخت داخل غزه باشد، در حالی ‌که اکنون بحث این است که این موشک‌ها سوری بوده و از سوریه به بخش‌هایی از نوار غزه رسیده است. یدیوت آهارانوت ادعا کرد ایران مسئول رسیدن این موشک‌ها به دست حماس از طریق قایق‌ و از راه سواحل مصر به نوار غزه است. در چنین شرایطی عفو بین‌الملل خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و تشکیل یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در غزه شد. در بیانیه این سازمان بین المللی آمده است: از آغاز عملیات ارتش اسرائیل در صبح روز ۸ جولای (۱۷ تیر) تاکنون بیش از ۱۰۰ فلسطینی در نوار غزه کشته شده‌اند و از صبح امروز جمعه، حداقل ۲۴ کودک و ۱۶ زن به آمار کشته‌های فلسطینی اضافه شده‌اند. این افزایش خشونت ها ایجاب می‌کند که سازمان ملل متحد یک کمیته مستقل حقیقت‌یاب برای بررسی موراد نقض حقوق بشر در غزه و اسرائیل تشکیل دهد تا مسئولین این حوادث، در مقابل اعمال خو پاسخگو باشند.

افزایش شمار شهدا

در ششمین روز جنگ همه جانبه دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه شمار شهدای فلسطینی به ۱۲۷ نفر و شمار مجروحان به ۹۲۰ تن رسید. شبکه خبری العهد نیز از حملات جدید رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینی‌ها در بیت لاهیا در خان یونس خبر داد. در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از رهبران حماس در شهر غزه و منزل مشاور اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت سابق حماس در نصیرات را هدف قرار دادند. همزمان ناوهای رژیم صهیونیستی نیز پایگاه‌هایی را در نزدیکی ساحل خان یونس هدف قرار دادند. از سوی دیگر، گردان‌های قدس اعلام کردند یکی از یگان‌های وابسته به این گردان‌ها با نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در مرزهای نوار غزه درگیر شد. گردان‌های قدس در بیانیه‌ای با اعلام اینکه اسرائیلی‌ها در جریان این درگیری‌ها تلفاتی داشته‌اند، تاکید کردند جزئیات این درگیری‌ها را اعلام خواهند کرد. در این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای مقاومت فلسطین نیز از زمان آغاز درگیری‌ها ۴۰۵ راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده اند و سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته حملات تعداد زیادی از راکت‌ها را خنثی کند. از سویی بنابر آخرین آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، ۷۷ درصد از افرادی که در غزه به شهادت رسیدند غیر نظامی بودند که ۱۱ زن و ۲۱ کودک در میان آنها به چشم می‌خورد. خبر دیگر اینکه ده‌ها فلسطینی نیز در کرانه باختری طی درگیری‌های شدید با نیروهای رژیم صهیونیستی در الخلیل،‌ قدس و قلندیا زخمی شدند. در پی راهپیمایی‌ فلسطینی‌ها در کرانه باختری که در محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد، ۱۱ فلسطینی به ضرب گلوله جنگی زخمی و ۳۸ تن به ضرب گلوله پلاستیکی مصدوم و ده‌ها تن نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند. در چنین شرایطی مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حملات جدید خود علیه نوار غزه درصدد از بین بردن مساله فلسطین است، گفت: هماهنگی میدانی میان حماس و حزب‌الله لبنان برای مقابله با اسرائیل وجود دارد. اسامه حمدان در خصوص هماهنگی میان مقاومت فلسطین و لبنان و نقش ایران گفت: دشمن یکی است و تاکتیک‌هایش نیز یکی است برای همین تبادل مهارت‌ها میان طرف‌های مختلف حاصل شده است. هماهنگی و همکاری میدانی همچنان هست و روابط با حزب‌الله و ایران در حال حاضر بسیار بهتر از آن چیزی است که همگان فکر می‌کنند. روابط با حزب‌الله بسیار خوب است و بر مقابله با رژیم صهیونیستی و تلاش برای آزادی فلسطین تکیه دارد. سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرد: در صورت حمله زمینی، غزه گورستان سربازان اسرائیلی خواهد بود و آنچه رخ خواهد داد هولناک‌تر از شرایط کنونی خواهد بود. گفتنی است روزنامه یدیوت آهارانوت از آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات زمینی علیه نوار غزه خبر داد و نوشت: ارتش منتظر دستور نخست‌وزیر و وزیر جنگ در این زمینه است. این درحالی است که این روزنامه درعین حال اعلام کرد یک فروند راکت گروه‌های فلسطینی به ساختمانی در منطقه نتیفوت اصابت کرد که در این حادثه سه اسرائیلی بشدت زخمی شدند.

از طرفی روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: حماس تا کنون فقط از یک سوم قابلیت موشکی خود علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرده است و ذخایر موشکی فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد. بر اساس گزارش این روزنامه، حماس بیش از ۲۰۰ موشک دوربرد از نوع « m320» که برد آن به حدود ۱۵۰ کیلومتر می‌رسد دارد و علاوه بر این از صدها موشک « m75» با برد ۸۰ کیلومتر برخوردار است و هر وقت فرصت مناسب پیدا کند شهرهای اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد. در تحولی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز نوار غزه سرنگون کنند. گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد طی ۲۴ گذشته برای دومین بار فرودگاه بن گوریون در تل آویو را با موشک های “M75 ” هدف قرار داد. گردان های قسام پیشتر از شرکت های هواپیمایی بین المللی خواسته بود برای جلوگیری از آسیب دیدن هواپیماهایشان، پروازهایشان را به تل آویو متوقف کنند. همچنین نیروهای مقاومت با انهدام یک تانک ارتش صهیونیستی با موشک ضد تانک «کورنت»، دو سرباز صهیونیست را زخمی کردند.

درهمین حال، ابومجاهد از فرماندهان مقاومت فلسطین از تشکیل اتاق عملیات مشترک متشکل از همه گروههای فلسطینی برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: مقاومت تنها مقادیر اندکی از موشک های خود را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است. خبر دیگر اینکه پرتاب موشک از سوی مبارزان فلسطینی از نوار غزه به شهرهای فلسطین اشغالی در تلافی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، سبب شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از بیم اصابت موشک ها محل نشست خبری خود را ترک کند. موشک‌‌های مقاومت فلسطین کنفرانس مطبوعاتی نتانیاهو در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو را ناتمام گذاشت و موجب ترس و وحشت و در نهایت فرار او از محل نشست خبری شد. گردان‌های قدس اعلام کرد مقر نتانیاهو و مقامات رژیم‌‌صهیونیستی همراه وی در تل آویو را با چندین موشک

هدف قرار داد.

در تحولی دیگر، درپی حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی، یک جیپ اسرائیلی مورد هدف قرار گرفت که در پی آن چهار صهیونیست کشته و زخمی شدند.همچنین براثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مرکز نگهداری افراد معلول در نوار غزه، دو زن که از معلولیت ذهنی رنج می‌بردند، کشته شدند.

پیشنهاد آتش بس اعراب

مصر و قطر و چند کشور دیگر عربی پیش‌نویس توافق آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه را آماده کردند. رفع محاصره غزه و اجازه ورود کمک های انساندوستانه به آن و نیز بازگشایی دائمی گذرگاه رفح به شرط اینکه نمایندگانی از تشکیلات خودگردان و نه حماس مسئولیت آن را بر عهده بگیرند از جمله مفاد این توافق است. «عزت الرشق» از اعضای حماس در همین راستا اعلام کرد که حماس جز با شروط مقاومت، با آتش‌بس موافقت نمی‌کند. خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز چند روز پیش اعلام کرده بود نتانیاهو باید تجاوز علیه ملت فلسطین در غزه را متوقف کند و همچنین از سیاست‌های شهرک سازی و قتل و کشتار و بازداشت دست بردارد تا شرط ما برای برقراری آرامش محقق شود. در این حال دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد نشست این اتحادیه در سطح وزرای امور خارجه برای بررسی تحولات غزه فردا برگزار خواهد شد. این نشست به درخواست کویت برگزار می‌شود. گفته می شود نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وزیر خارجه کویت و وزیر خارجه مغرب که ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد گفت‌وگو کرده و بر برگزاری این نشست در روز دوشنبه اتفاق نظر پیدا کرده‌اند. این نشست در پی ناتوانی شورای امنیت در تصمیم گیری برای توقف حمله اسرائیل به نوار غزه برگزار می شود. از سویی رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مورد اوضاع غزه رایزنی کرد و همکاری کشورهای اسلامی برای کمک به غزه و توقف حملات صهیونیست‌ها را خواستار شد. اردوغان و روحانی همچنین با تأکید بر ضرورت ارسال کمک‌های دارویی و بشردوستانه به نوار غزه، حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه را محکوم کردند. طرفین توافق کردند که وزرای خارجه دو کشور همکاری نزدیکی در این زمینه داشته باشند. از طرفی رئیس جمهوری ترکیه سکوت خود را درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شکست و هشدار داد، این رژیم نباید حملات خود را علیه فلسطینیان در سراسر این منطقه و از طریق حملات زمینی گسترش دهد. عبدالله گل با اعلام اینکه حملات اسرائیل علیه فلسطینیان باعث افزایش نفرت از رژیم صهیونیستی در منطقه می‌شود، ادامه داد: ما شاهد این هستیم که اسرائیل خود را آماده انجام یک عملیات زمینی می‌کند. هشدار می‌دهم که چنین حملاتی نباید صورت گیرد چرا که حملات زمینی علیه فلسطینی‌ها باعث یک ناآرامی بدون انتها خواهد شد.

سازمان ملل و کشورهای منطقه نیز بایستی برای انجام همکاری و رایزنی در متوقف ساختن این حملات دخالت کنند. همچنین ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل احساس می‌شود. در چنین شرایطی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: شهرک‌سازی بزرگترین جنایت اسرائیل است که همچنان در حال ادامه دادن آن است. وی گفت: هدف از صحبت درباره تشکیل دولت یهود، تثبیت روایت اسرائیل و بایکوت کردن روایت فلسطینی- اسلامی است. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اولین تلاش‌های ما به سمت نجات مردم از آتش جنگ پیش می‌رود و فعلا مهم نیست چه کسی جنگ را ابتدا شروع کرده، بلکه مهم برقراری آتش بس است. وی گفت: اسرائیل به ما تجاوز کرده و ما صرفا در حال دفاع از خودمان هستیم و این کاملا منطبق با قوانین بین‌المللی است. عباس با بیان این موضوع که اسرائیل با ما به مثابه یک انسان و ملت رفتار نمی‌کند، اوج وحشیگری این رژیم را یادآور شد. از طرفی حماس، اعراب را به کمک مالی و تسلیحاتی غزه فرا خواند. «مشیر المصری» از رهبران حماس گفت: مقاومت فلسطین بخوبی در حال پاسخ دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی است و برای یک درگیری طولانی مدت آماده است. در چنین شرایطی تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس برای بررسی تحولات غزه وارد قاهره شد. خبر دیگر اینکه حماس از هک کردن دهها سایت مربوط به مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی خبرداد و همزمان هکرهای «آنونیموس» نیز از ادامه این حملات سایبری خبر دادند.

گردانهای قسام اعلام کردند موفق شده‌اند دهها سایت مربوط به مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را هک کنند و پس از هک این سایتها تصاویری مربوط به شهید «محمد ابوخضیر» یا گردانهای مقاومت را در آن قرار داده‌اند. همچنین «آنونیموس» که یک تیم ویژه هکری است و از سال ۲۰۱۲ حملات سایبری خود را با شرکت هزاران جوان عرب علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرده با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اینترنتی اعلام کرد: ما آنچه بر فلسطین و در میان سکوت عربی و اسلامی می‌گذرد را دنبال می‌کنیم و این مسئله موضوع جدیدی نیست اما مقابل این جنایت بیکار نمی‌نشینیم. هکرهای آنونیموس تهدید کرده‌اند در فرصت مناسب با همراهی مقاومت فلسطین دهها سایت صهیونیستی را هک خواهند کرد و در این حمله جدید سایتهای اصلی رژیم صهیونیست را هدف قرار خواهند داد.

نظر شما