شناسهٔ خبر: 426622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

فرودگاه تل آويو زير آتش مقاومت

حماس: منتظر جنگ زميني با رژيم صهيونيستي هستيم

صاحب‌خبر -

جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌گناه نوار غزه در سايه حمايت پشت پرده دبير کل سازمان ملل متحد و ديگر افراد و نهادهاي به ظاهر حامي حقوق بشر ادامه دارد! منابع پزشکي در فلسطين تاکيد کردند که تعداد شهداي نوار غزه از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به 100  تن رسيده است و در جريان اين حملات بيش از 800  تن زخمي شده‌اند.شوراي امنيت سازمان ملل اخيرا  نشست فوق‌العاده‌اي را در خصوص افزايش خشونت‌ها ميان رژيم صهيونيستي و جنبش حماس و به درخواست
بان کي مون، دبير کل سازمان ملل و برخي کشورهاي عربي برگزار کرد.برخي کشورهاي عربي پيش‌نويس قطعنامه‌اي را به اين شورا ارائه داده بودند که به دليل عدم توافق بر سر مفاد و مندرجات آن، نشست مذکور بدون صدور قطعنامه‌اي به کار خود پايان داد و مقرر شد کشورهاي عربي تغييراتي در قطعنامه پيشنهادي خود ايجاد کنند !اين درحالي است که باگذشت هر روز ده‌ها فلسطيني در بمباران‌هاي رژيم صهيونيستي به شهادت مي‌رسند. منابع نظامي رژيم صهيونيستي نيز اعلام کردند که ارتش اين رژيم تاکنون حدود 220 نقطه را در غزه هدف قرار داده است. اين در حالي است که روزنامه عبري زبان هاآرتص گزارش داد که جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي حدود 860 نقطه را در نوار غزه از زمان آغاز عمليات نظامي هدف قرار داده اند . در اين ميان وزير جنگ رژيم صهيونيستي دستور حمله زميني به نوار غزه را صادر کرده است. اين در حالي‌است که حماس 548 موشک به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليک کرده است.
از سوي ديگر، گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) تاکيد کرد که تجهيزاتي را براي يک جنگ طولاني مدت آماده کرده است.
ابو عبيده،‌ سخنگوي گردان‌هاي عزالدين قسام در بيانيه‌اي  عنوان داشت که اين گردان‌ها تجهيزاتي را براي جنگي که هفته‌هاي طولاني ادامه خواهد داشت، آماده کرده‌اند. وي اظهارات سياستمداران و نظاميان رژيم صهيونيستي مبني بر اينکه اين جنگ ممکن است ظرف چند روز پايان يابد را به باد تمسخر گرفت.
ابو عبيده با بيان اينکه گردان‌هاي عزالدين قسام تنها اندکي از تجهيزات خود را تاکنون استفاده کرده‌اند، گفت: اسرائيل اين حمله را آغاز کرده است و نخواهند توانست که پايان آن را تعيين کند يا شروطي را براي آن تعيين کند.وي با بيان اينکه اين حملات اسرائيل تنها باعث افزايش اطمينان مقاومت فلسطيني‌ها به پيروزي خواهد شد، گفت: ما به دشمن وعده مي‌دهيم که پاسخ ما شديدتر خواهد شد.اين سخنگو در پاسخ به تهديدهاي موشه يعالون، وزير جنگ رژيم صهيونيستي مبني بر حمله زميني به نوار غزه، گفت: آنها بهاي سنگيني را پرداخت خواهند کرد و ما سربازان اسرائيلي را به اسارت خواهيم گرفت.سخنگوي گردان‌هاي عزالدين قسام همچنين به اسرائيلي‌ها هشدار داد که هر روز آنها را با غافلگيري‌هاي جديدي روبه‌رو خواهند كرد.
در همين حال، گردان‌هاي عزالدين قسام شليک موشک به شهر حيفا در اراضي اشغالي را بر عهده گرفتند. پس از شليک موشک به حيفا آژيرهاي خطر به صدا درآمدند و باعث هول و وحشت در ميان شهرک‌نشين‌هاي صهيونيست شدند. گردان‌هاي عزالدين قسام همچنين «اسدود» را با دو موشک گراد هدف قرار دادند.شبکه يک تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز گزارش داد که بر اثر اصابت موشکي به «اشکول»، دو سرباز اسرائيلي زخمي شدند.گروه‌هاي مقاومت فلسطيني همچنين «اوفاکيم»، «اسدود» و «نتيفوت» را با 8 موشک گراد هدف قرار دادند. رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي گزارش دادند که صداي آژيرهاي خطر در «عسقلان» و «اسدود» به گوش مي‌رسد.شبکه الميادين نيز از درگيري‌هايي ميان جوانان فلسطيني و نيروهاي رژيم صهيونيستي در منطقه «قبه راحيل» و «حوسان» در «بيت‌لحم» خبر داد. همچنين 4 موشک حماس نيز به فرودگاه بن گوريون در تل آويو اصابت کرد و شوک سختي را به مقامات امنيتي رژيم اشغالگر قدس وارد ساخت. حماس به مسافران خارجي هشدار داده است که از سفر به تل آويو و پرواز به سمت فرودگاه بن گوريون پرهيز کنند.
دولت مصر تنها پس از گذشت يک روز از بازگشايي گذرگاه مرزي رفح براي انتقال مجروحان غزه به بيمارستان هاي مصر، اين گذرگاه را بست.از سوي ديگر، اوباما که خود اصلي ترين حامي توحش صهيونيست‌ها عليه کودکان و زنان فلسطيني محسوب مي شود
پيشنهاد ميانجيگري واشنگتن ميان حماس و تل آويو را داده  است. اين در حالي‌است که سفير ايالات متحده آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي از حمله زميني تل آويو به نوار غزه حمايت
کرده است!
 از سوي ديگر، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در کنفرانس خبري مشترک خود با همتاي ايتاليايي‌اش تاکيد کرد که حملات رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه بايد پايان يابد.وي در ادامه افزود: در شرايط کنوني مهمترين چيز توقف خشونت‌ها ميان اسرائيل و فلسطين و همچنين توقف حملات اسرائيل عليه نوار غزه و پرتاب موشک از سمت اين منطقه براي تحقق آرامش به شمار مي‌آيد.
لاوروف تاکيد کرد: همگان نسبت به اقدامات صورت گرفته عليه غيرنظاميان بويژه زنان و کودکان در دوره اخير متاثر هستند و بارها اين اقدامات محکوم شده است.مقامات اردن نيز با
محکوم کردن حملات اسرائيل خواهان توقف "اين حملات وحشيانه" عليه ساکنان غزه شدند.

نظر شما