شناسهٔ خبر: 44424184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجلس درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ‌ در متن پیام «محمدباقر قالیباف» که روز چهارشنبه اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس منتشر کرد، آمده است: ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

وی افزود: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم‌ رهبری بودند و در مسوولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برایمدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

نظر شما