شناسهٔ خبر: 44423773 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فقیه مبارز؛ حضرت آیت الله نوری همدانی: آیت الله یزدی سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) سپری کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی درپیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفته و تصریح کردند: آن عالم بزرگوار، سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود.

به گزارش شفقنا، متن پیام مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون
خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

آن عالم بزرگوار، سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام سپری نمود.
مجاهدتهای ایشان در خدمت امام راحل از اغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی باصراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعدانقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیتهای خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و…با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور نمود.

اینجانب فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و بااخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله و رهبر معظم انقلاب و حوزه های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصا اقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

حسین نوری همدانی
٢٣ربیع الثانی ١۴۴٢

نظر شما