شناسهٔ خبر: 44408868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

امیرزاده خبر داد: کسب جایگاه دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

مدیر انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت‌متبوع از کسب رتبه دوم این وزارتخانه در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

همایون امیرزاده در این خصوص گفت: از زمان شروع فعالیت سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از تاریخ 96/03/06 تا تاریخ 99/08/30 تعداد 396 درخواست مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سامانه ثبت شده است که 392 درخواست پاسخ داده شده و هم اکنون درخواست‌های سامانه به روز شده است.

وی ادامه داد: از زمان راه‌اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا تاریخ 99/08/30، در قوه مجریه تعداد 16734 سند بر روی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده است که از این میان سهم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی 991 سند بوده است.

امیرزاده خاطرنشان کرد: مستندات منتشره عمدتا شامل مصوبات، قراردادها، اطلاعات آماری، گزارش عملکرد، نامه‌ها و مکاتبات و .... است. برخی از این اسناد به دنبال درخواست‌های مردمی و برخی نیز در جهت ترویج شفافیت (موضوع ماده ١٠ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات) از سوی دستگاه‌های متصل به سامانه منتشر شده است.

یادآور می‌شود سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با هدف استفاده تمامی شهروندان برای دسترسی آزادانه به اطلاعات نهادهای دولتی در خردادماه 1396 راه‌اندازی و دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما