شناسهٔ خبر: 44355046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشگاه تبریز:

مطالبه عدالت حریت و آزادگی از اهداف دانشجویان فعال است

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشجویان فعال باید اهداف و نقش تاریخی خود را با مطالبه عدالت، حریت و آزادگی نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در دیدار با جمعی از تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشجویان ضمن خودسازی که همواره از تاکیدات امام راحل بود، باید به اهداف والا و چشم انداز‌های کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند و نقش تاریخی خود را با مطالبه عدالت، حریت و آزادگی نشان دهند.

او با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های دانشجویان برای پیشرفت کشور مهم و ارزشمند است افزود: با وجود تحریم‌ها  در جهاد علمی دانشجویانی را تربیت می کنیم که  رتبه علمی کشور را افزایش می دهند و در بین دانشگاه‌های بین المللی شاخص‌ها و رتبه‌های بهتری را کسب می کنیم.

رئیس دانشگاه تبریز ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: در این روز تاریخی سه تن از دانشجویان بزرگوار را به شهادت رساندند و این شهدا در دانشگاه خطی باز کردند که این خط تا زمان پیروزی انقلاب و بعد از آن در دفاع مقدس و امروز هم در جهت پیشرفت علمی کشور ادامه داشته است.

او افزود: همان طور که می‌بینیم امروز دشمنان دانشمندان ما را ترور می‌کنند، اما کور خوانده اند این شهدا دانشجویانی را تربیت کرده اند که ادامه دهنده راه آن‌ها هستند و این مسئولیت دانشجویان را چندین برابر می‌کند.

مجیدی گفت: امروز وجود دانشگاه برای پرورش دانش‌آموختگان و افزایش قدرت تولید و توسعه فناوری کشور لازم است و در بیانیه دوم گام انقلاب مقام معظم رهبری به این امر اشاره فرمودند که دانایی توانایی می‌آورد، امروز تلاش دو چندان جرات و جسارت در نخبگان بسیار موثر است.

او  گفت: بسترسازی‌های لازم و عبور از مراحل گوناگون می‌تواند دانشگاه را به مراحل ایده‌آل برساند و آن را به مرکز رشد مغز‌های متفکر و جایگاهی برای تولید علم مبدل کند، درست است که تحریم هستیم، اما توانسته ایم به مرز‌های دانش رسیده و از نظر تولیدات علمی رتبه ۱۵ و در بعضی رشته‌ها رتبه دهم را کسب کنیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما