شناسهٔ خبر: 57548890 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

دانشجو نباید تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن قرار بگیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دانشجو باید نقش هدایتگری داشته باشد نه اینکه تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای ، دروغ‌ها و شایعات دشمنان قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام آل هاشم  در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان  آذربایجان شرقی در روز دانشجو  گفت: بار اصلی فعالیت‌های دانشجویی را تشکل‌ها بر دوش کشیده و کار‌های شاخص انجام دادند که از جمله آن‌ها تعمیق فرهنگ دینی، حفظ نشاط و پویایی، ممانعت از هرج و مرج و جلوگیری از برخورد‌های افراطی است.

وی با اشاره به حرکات نو و نویدبخش در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: دانشجویان کار‌های زیادی انجام دادند اما جو به قدری غبارآلود شده است که این مسائل را نشان نداده‌اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دانشجو موذن جامعه است گفت: نظر فعالان دانشجویی همواره در موضوعات مختلف مورد اتکای دولت‌ها و مردم است و همچنان از آن الگوبرداری می‌کنند و نمونه آن خاطرات دانشجویی دکتر چمران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دانشجویی که در دانشگاه همراه با پرورش و رشد شخصیتی، پیشرفت علمی‌اش را رقم می‌زند سرمایه اجتماعی و نخبه‌ترین گروهِ این اجتماع است.

وی یادآوری کرد: ۱۶ آذر سالروز شهادت سه دانشجوی آزادی‌خواه و انقلابی و یادآور دانشگاهی است که نه تنها پایگاه پیشرفت علم و دانش بلکه محل رویش اندیشه‌های اسلامی و انقلابی است.

امام جمعه تبریز گفت: با نگاهی عمیق به تحولات دهه‌های اخیر، نقش تاثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونی‌ها می‌توان دید و دانشجو هم همواره محور اصلی جریانات بوده است، اما هماهنگی با اهداف والای اسلامی جنبش‌های دانشجویی کشور را از جنبش‌های دانشجویی سایر کشور‌ها متمایز و ممتاز می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه این استعداد‌های بالقوه تهدیداتی هم دارد افزود: یکی از این تهدید‌ها سیاسی‌کاری است، بزرگان بر اندیشه سیاسی در عین طعمه نشدن برای سیاسی بازی دانشجویان تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید مورد احترام قرار بگیرد و نقش هدایتگری داشته باشد اضافه کرد: بهترین نگاه به شان و منزلت دانشجو در بیانات رهبر معظم انقلاب نهفته است و از جمله توصیه‌های ایشان شرح صدر سیاسی و تحمل یکدیگر است.

امام جمعه تبریز گفت: این سعه صدر با توجه به شرایط کنونی و جنگ ترکیبی که برای دانشگاه‌ها طراحی کردند  بیش از هر زمان دیگر نیاز است، همه حرف و اعتراض دارند، اما نباید اعتراض به خشونت کشیده شود.

وی یادآوری کرد: دانشگاه مرکز معنویت است چرا که علم ارزش معنوی و روحی دارد و کسانی که تصور می‌کنند دانشگاه محل کم شدن مقیدات و ارزش‌های دینی است در دوره پهلوی اول گیر کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دانشجو باید سیاسی باشد، ولی سیاسی کار نباشد، یعنی آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد تا در روز بحران گرفتار نشود و خوب تصمیم بگیرد، ولی دانشجوی سیاست‌زده و سیاسی‌کار اینگونه نیست.

نظر شما