شناسهٔ خبر: 44263907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش اختیارات شورا‌های شهر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش اختیارات شورا‌های شهر بر اساس تصمیم اخیر مجلس گفت: شورا‌های شهر به ماشین امضاء‌تبدیل می‌شوند و کاریکاتور نمایشی از پارلمان شهری باقی خواهد ماند. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان- محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن امروز شورا درباره کاهش اختیارات شورا‌های شهر اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری تصمیمی در مجلس گرفته شد که با هیچ یک از اصول حکمروایی شهری همخوانی ندارد و رویکردی سرتاسر تضعیف‌کننده برای نهاد شورا محسوب می‌شود.

وی افزود: اظهارنظر کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه عودت شده از سوی شورای نگهبان تحت عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده روز یکشنبه مطرح و عیناً به تصویب رسید این موضوع تصمیمی فوق‌العاده مهم بود و در تضعیف جایگاه نهاد شورا‌ها تأثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌بر اساس ماده ۵۳ اصلاحیه این قانون، وزارت کشور از این پس نسبت به ابلاغ عناوین، مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شهری در کل کشور اقدام خواهد کرد و بر اساس آن حداکثر نرخ قابل افزایش برای تمامی شورا‌های شهر‌ها فارغ از آنکه شورای کلانشهر ۹ میلیون نفری همچون تهران باشد یا جای دیگر توسط وزارت کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:
مدیریت شهری ما رودربایستی دارد

سالاری تصریح کرد: شورا‌های شهر بر اساس این موضوع عملا به ماشین امضای لوایح عوارض شهرداری‌ها که بر اساس عناوین و فرمول‌ها و نرخ‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور تعیین می‌شود تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که شورا‌های شهر و روستا طی دهه‌های گذشته منشأ خیر و برکات زیادی برای مردم در سراسر کشور بوده در حال حاضر پس از گذر از مراحل پختگی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری عقب‌گرد اقداماتی انجام گرفته و با این ترتیب عملا با کاریکاتوری نمایشی از پارلمان شهری مواجه خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: پیگیری همه‌جانبه و مکاتبه رؤسای شورای شهر‌های کشور به رئیس مجلس که خود تسلط قابل توجهی بر اهمیت شورا‌ها دارد ضروری است بر همین اساس از محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر و حناچی شهردار تهران تقاضا دارم که در راستای صیانت از جایگاه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌ها را به کار ببندند.

انتهای پیام/

نظر شما