شناسهٔ خبر: 44248906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سامانه جامع تجارت و شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی

رئیس جمهور در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: هدف از راه اندازی سامانه جامع تجارت جلوگیری از سوءاستفاده و شفاف سازی کامل فعالیت‌های اقتصادی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در هجدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، با بیان اینکه وعده دولت برای راه اندازی سامانه تجارت در ۹۹/۹/۹ عملی شد، افزود: امروز شاهد افتتاح سامانه بسیار مهم و جامع تجارت بودیم که از دیروز آماده بود و به وعده مان عمل کردیم.
 
رئیس جمهور گفت: این وعده دولت بسیار حائز اهمیت است، یعنی هم برای اینکه تجار و بازرگانان بتوانند براحتی به سامانه تجارت، همزمان در سامانه بانک مرکزی، گمرکات حتی بیمه و امثال این‌ها دسترسی داشته باشند و ما در یک پنجره واحد این خدمات را ارائه کنیم.
 
دکتر حسن روحانی افزود: این باعث می‌شود، فردی که می‌خواهد کالایی را وارد کند، مخصوصا کالا‌های اساسی و ضروری برای ما بسیار مهم است که بتواند براحتی با ورود به این سامانه ثبت سفارش کند، از طریق این سامانه مجوز‌های لازم و تاییدیه‌های لازم اخذ شود و از طریق همین سامانه تخصیص ارز در بانک مرکزی داده شود.
 
رئیس جمهور گفت: همچنین از طریق این سامانه فرد می‌تواند اقدامات لازم را برای خرید کالا و ورود آن در بنادر و گمرکات و بالاخره در سامانه و در انبار‌هایی که باید این اجناس قرار گیرد و به بازار عرضه شود، انجام دهد.
 
آقای روحانی افزود: هدف ما از این سامانه این است که جلوی سو استفاده‌ها گرفته و فعالیت‌های اقتصادی کاملا شفاف شود، از کارت بازرگانی گرفته تا ثبت سفارش و در نهایت تا ورود کالا، انبار کالا و در نهایت کالا در اختیار مردم و مصرف کننده نهایی قرار گیرد.
رئیس جمهور همچنین افزود: ۷۰ درصد این سامانه جامع امروز افتتاح شد و در اختیار است، ۳۰ درصد که بخش بزرگی از آن مربوط می‌شود به سامانه انبار‌های کشور دولتی و انبار‌هایی که مربوط به گمرکات و بنادر است، این‌ها به سامانه جامع تجارت متصل می‌شوند.
دکتر حسن روحانی افزود:، اما برخی از انبار‌ها که مربوط به بخش خصوصی و نهاد‌های عمومی غیردولتی است بر اساس تصمیم این جلسه همه این اقدامات لازم برای اتصال انبار‌ها تا بهمن ماه ان شالله انجام بگیرد و دهه مبارک فجر این کار انجام شود.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: در تاریخ ۹۹/۱۱/۱۱ شاهد تکمیل این سامانه باشیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_333771" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/805291/333771?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_333772" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/805291/333772?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما