شناسهٔ خبر: 44098526 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

کاهش۷۰ درصدی مراجعه حضوری، با راه‌اندازی سامانه‌های خدمات غیر حضوری

سالاری راه اندازی سامانه ارائه خدمات غیر حضوری ۳۰۷۰ را به نفع جامعه دریافت کننده خدمات برشمرد و از کاهش ۷۰ درصدی مراجعه حضوری مردم که برای دریافت خدمات تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و همچنین مراسم رونمایی از ۵ سامانه خدمات غیر حضوری دیگر این سازمان امروز دوشنبه سوم آذر ماه برگزار شد.

سالاری در این نشست خبری اظهار کرد: با راه اندازی سامانه ۳۰۷۰ که جزو سامانه‌های ارائه خدمات غیر حضوری مراجعان به سازمان تامین اجتماعی است، حجم مراجعات حضوری با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: نیاز مراجعه کنندگان متقاضی انواع خدمات از سازمان تامین اجتماعی با راه اندازی سامانه ۳۰۷۰ منتفی شده است و این موضوع در شرایط فعلی که شاهد گسترش شیوع بیماری کرونا در جامعه هستیم بسیار حائز اهمیت است.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات فردی ۴۵ میلیون ایرانی در سازمان موجود است و تمام تلاشمان را برای حفظ و حراست از این اطلاعات به کار خواهیم گرفت و در این راستا از کلیه ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: طی روز‌های گذشته از ۳ خدمت غیر حضوری ویژه جامعه هدف تامین اجتماعی رونمایی و بهره برداری شد و در حال حاضر نیز ۵ خدمت دیگر به این خدمات افزوده می‌شود و این قبیل اقدامات حجم مراجعات حضوری را به نسبت بالایی کاهش می‌دهد.

سالاری خاطرنشان کرد: درخواست کارفرمایان برای صدور مفاصا از مطالبات جدی آن‌ها است و چنین کار‌هایی شفافیت و سرعت عمل کار‌های انجام شده و در دست اقدام مشترک بین پیمانکاران و تعاملات مشترک سازمان تامین اجتماعی با سایر نهاد‌ها را افزایش می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: طی ماه‌های آینده تعداد خدمات مورد ارائه به بیمه شدگان و جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی را تا ۳۰ خدمت الکترونیک و دیجیتال ارتقاء داده و باز هم میزان مراجعات حضوری را کاهش خواهیم داد و در این راستا بایداطلاع رسانی کاملی را به افراد تحت پوشش این بیمه انجام دهیم تا مردم به شعب مختلف مراجعه حضوری نداشته باشند.


مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: افزایش کیفیت زیر ساخت‌های خدمات غیرحضوری نیز در دستور کار سازمان قرار دارد و به این منظور سیستم‌ها را بیش از پیش به روز و بر خط خواهیم کرد.

سالاری تصریح کرد: اگر فردی برای دریافت خدمات مورد نیاز، ندانسته به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند، همکاران بنده موظف هستند تا از طریق گوشی خود فرد نحوه استفاده از خدمات دیجیتال را به وی آموزش بدهند و اطمینان خاطر برای او ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امکان نسخه نویسی الکترونیکی در همه نراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است و برای عضویت پرسنل مراکز درمانی مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

نظر شما