شناسهٔ خبر: 43966240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیسی عنوان کرد

۲۵ مرکز استان در شرایط هشدار ۳ / تعطیلی همه مشاغل به جز سطح یک

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: تمامی کلانشهر‌ها و همچنین برخی شهرها، در وضعیت محدودیت‌های شدید قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رئیسی، در حاشیه نشست مشترک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران، افزود: ۲۵ مرکز استان در سطح هشدار ۳ یعنی وضعیت قرمز قرار دارند که تمامی این مراکز استان‌ها شامل محدودیت‌های کرونایی می‌شود.

وی افزود: تمامی کلانشهر‌ها و همچنین برخی شهر‌ها مانند پایتخت، مشهد، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان و اهواز شامل محدودیت‌های شدید می‌شوند.

رئیسی گفت: منظور از محدودیت‌های شدید یعنی اینکه تمامی مشاغل در این شهر‌ها و استان‌هایی که گفته شد تعطیل می‌شوند به جز مشاغل سطح یک.

رئیسی با اشاره به اینکه چه مشاغلی شامل سطح یک هستند، افزود: مشاغل سطح یک مربوط به تأمین مایحتاج ضروری مردم می‌شود و همچنین مواردی از جمله خدمات رسانی امداد و نجات، درمان، مشاغل مربوط به سلامت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی است. همچنین در ادارات تنها یک سوم کارکنان باید حضور داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع تردد‌ها در ۲۵ استان و یا شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، گفت: در سطح هشدار سه تردد در بین شهر‌ها ممنوع است یعنی پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهر‌های میزبان خود را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این شهر‌ها را ندارند.

نظر شما