شناسهٔ خبر: 43936907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای تهران بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران تاکید کرد

تهران- ایرنا- عضوشورای اسلامی شهر تهران در مورد ضرورت تعطیلی تهران از دولت گلایه و ‌بر ضرورت تعطیلی دو هفته‌ای تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حجت نظری» روز یکشنبه در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا، گفت که هفته گذشته بنده و تعدادی از همکاران در شورای شهر مساله تعطیلی تهران را مطرح کردیم.

وی گفت: مجبور شدم امروز تذکرم به دولت را در مورد عدم تعطیلی دو هفته‌ای تهران تکرار کنم، چرا که متاسفانه همچنان ترتیب اثر داده نشده است.  

نظری افزود: جای تعجب دارد که نمایندگان مردم در شورای شهر تهران با این تعطیلی موافقند و  استاندار تهران هم در مصاحبه‌ای که انجام داده، گفته که با این تعطیلی موافق است و آقای واعظی که رییس دفتر رییس جمهور است نیز مصاحبه کرده و گفتند که آقای رییس جمهوری هم موافق تعطیلی است.

وی گفت: حالا اینجا سوال اساسی که پیش می‌آید، این است که پس واقعا ناراضی کیست؟ وقتی مردم، نمایندگان مردم در شورا، استانداری و به گفته آقای واعظی، رییس جمهوری هم راضی هستند، ناراضی چه کسی است و چرا واقعا شهر تهران تعطیل نمی‌شود؟

نظری ادامه داد: چه تعداد از شهروندان تهرانی باید هر روز جلوی چشم ما پرپر شوند تا به این نتیجه برسید که باید شهر تعطیل شود؟

عضو شورا گفت: واقعا  نمیدانم این میزان از  عدم شفافیت تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ بالاخره بگویند اگر همه موافقند چرا شهر تعطیل نمی شود و چه اتفاقی باید رخ دهد که ما فکر کنیم بحران است؟

وی افزود: شهر تهران با درنظر گرفتن شرایط ممنوعیت ورود و خروج باید به مدت معلومی تعطیل اعلام شود.

به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورا ‌لایحه شهردار تهران در خصوص « اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» بررسی می‌شود.

«تعیین سیاست‌های اقتصادی، جذب مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی» و لایحه شهردار تهران در «تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری شهر» از دیگر موارد دستور جلسه امروز شورا است.

یک فوریت طرح « ضمانت اجرای مصوبات شورا » و طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه رایگان خدمات مجموعه های ورزشی تحت تملک شهرداری تهران،عدالت استخدامی و منوط کردن هر گونه صدور پروانه و گواهی ساختمانی به رعایت ضوابط مناسب سازی در راستای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت»  و نیز «معرفی ۸ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» در نشست شورا بررسی خواهد شد.

نظر شما