شناسهٔ خبر: 43854255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در قزوین: مشکلات خانواده شهدا نباید معطل باقی بماند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: مسایل و مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران باید در کوتاه‌ترین زمان مرتفع شده و نباید روی زمین معطل باقی بماند.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند شهدا را از مکرمین قرار داده است و ما نیز وظیفه داریم کرامت خانواده شهدا را حفظ کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با سعید اوحدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به برکت تلاش‌ها و رشادت‌هایی که شهدا و ایثارگران انجام دادند امروز شاهدیم که مقاومت اسلامی عمق پیدا کرده و موفقیت‌های عظیمی در این عرصه بدست آمده است.

وی با بیان اینکه خلاصه سخن شهدا با ما این بوده که از پیامبران پیروی و تبعیت کنیم، تصریح کرد: براساس آیات قرآن شهدا پیش از آنکه وارد بهشت شوند به همه ما می‌گویند ای کاش قوم من می‌دانستند که خدا چگونه مرا مشمول غفران کرده و از مکرمین قرار داده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: شهدا مکرمین هستند که مقام بالایی در کرامت است و وقتی شهدا مکرم معرفی شده‌اند یعنی همه ما رسالت سنگینی بر عهده داریم و وظیفه داریم کرامت خانواده شهدا را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: انتظار جامعه ایثارگری قزوین این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دیداری با نمایندگان آنها داشته باشید تا بیش از پیش در جریان مسائل و مشکلات آن عزیزان قرار بگیرید.

وی در ادامه رسیدگی به مشکلات همه خانواده‌های شهدا را ضروری دانست و افزود: در فضای بنیاد شهید باید مراقب باشیم کسانی که نمی‌توانند پیگیر کار و مشکلاتشان باشند و باید کارهایشان زمین نماند و رسیدگی کامل برای همه عزیزان صورت بگیرد.

نوع مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید جهادی باشد

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این دیدار اظهار کرد: با شهدا عهد بسته‌ایم که نوع مدیریت بنیاد شهید باید جهادی باشد و برای تحقق این امر لازم است سفرهای استانی را جدی بگیریم و مشکلات را در استانها بررسی و برطرف کنیم.

وی افزود: اشتغال و مسکنِ جامعه ایثارگری از جمله مباحثی است که با جدیت دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم با ظرفیت‌های موجود می‌توان مشکلات این حوزه را رسیدگی و برطرف کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تامین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران،گفت: زمین هایی برای احداث ۵۰ هزار واحد در ۲۰ استان طی شش ماه تعیین تکلیف شده که نسبت به ۱۷ سال گذشته در این بخش رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم.

وی ساماندهی گلزار شهدا و حل مشکلات درمان جامعه ایثارگری را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید معرفی کرد که در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو حضور خود در قزوین در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام امیران، سرداران و سه هزار شهید این استان ادای احترام کرد.

نظر شما