شناسهٔ خبر: 43831276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت بی خطرسازی و امحای زباله‌های مراکز درمانی آبادان

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان گفت:بی‌خطرسازی و امحای بهداشتی پسماند عفونی مراکز درمانی آبادان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان روز دوشنبه در نشست مدیریت پسماند عفونی بیمارستان های و مراکز درمانی آبادان در فرمانداری این شهر با تاکید بر لزوم بی خطرسازی و امحای زباله‌های مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: ورود بخش خصوصی برای بی خطرسازی و امحای پسماند عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آبادان لازم است.

او با تاکید بر این موضوع افزود: بی خطرسازی پسماند عفونی و تیز و برنده توسط مراکز عمده تولیدکننده پسماند پزشکی به ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی باید در محل تولید انجام شود تا مخاطرات ناشی از حمل و نقل و هزینه‌های مربوطه به حداقل برسد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی بیمارستان ها دستگاه‌های امحای پسماند عفونی را دارند، گفت: با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت همه مراکز تولید کننده پسماند پزشکی موظفند در مبدا تولید پسماندهای عادی و پسماندهای ویژه خود را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جمع آوری کنند.

ربیعی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در آبادان را ضروری بیان کرد و افزود:دانشکده علوم پزشکی آبادان برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی از ظرفیت‌های بخش خصوصی با نظارت اداره حفاظت محیط زیست دعوت به همکاری کند.

در پایان این نشست مقرر شد که منطقه آزاد اروند و اداره راه و شهرسازی با نظارت دانشکده علوم پزشکی و محیط زیست برای احداث واحد بی‌خطرسازی و امحای پسماندعفونی زمینی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

انتهای پیام/ د

نظر شما