شناسهٔ خبر: 43826265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار:

بی‌خطرسازی و امحای بهداشتی پسماند عفونی مراکز درمانی آبادان ضروری است

آبادان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان با تاکید بر لزوم بی خطرسازی و امحای زباله‌های مطب‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: ورود بخش خصوصی برای بی خطرسازی و امحای پسماند عفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آبادان لازم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بیژن ربیعی روز دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند عفونی بیمارستان های و مراکز درمانی آبادان در فرمانداری این شهر با تاکید بر این موضوع گفت: بی خطرسازی پسماند عفونی و تیز و برنده توسط مراکز عمده تولیدکننده پسماند پزشکی بویژه بیمارستانها و مراکز درمانی باید در محل تولید انجام شود تا مخاطرات ناشی از حمل و نقل و هزینه‌های مربوطه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی بیمارستانها دستگاه‌های امحای پسماند عفونی را دارند، گفت: با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت همه مراکز تولید کننده پسماند پزشکی موظفند در مبدا تولید پسماندهای عادی و پسماندهای ویژه خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جمع آوری کنند.

ربیعی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی در آبادان را ضروری بیان کرد و گفت:دانشکده علوم پزشکی آبادان برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی از ظرفیت‌های بخش خصوصی با نظارت اداره حفاظت محیط زیست دعوت به همکاری کند.

بنا به این گزارش در پایان این نشست مقرر شد که منطقه آزاد اروند و اداره راه و شهرسازی با نظارت دانشکده علوم پزشکی و محیط زیست برای احداث واحد بی‌خطرسازی و امحای پسماندعفونی زمینی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. 

زباله عفونی شامل موادی از جمله سرسوزن‌، تیغ جراحی، زایدات پانسمان و ضایعات دارویی است که باید در جعبه ایمن جمع‌آوری شود و پس از طی کردن پروسه بی‌خطر سازی نسبت به دفع آنها اقدام شود. 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

نظر شما