شناسهٔ خبر: 43735173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مدیرعامل مترو تهران خبر داد:

اتصال جنوب‌شرق به شمال‌غرب تهران با تکمیل خط ۶ مترو | افتتاح ایستگاه خیابان ۱۷شهریور در دی ماه

مدیرعامل مترو تهران از اتصال جنوب شرق به شمال غرب تهران با تکمیل خط ۶ مترو خبر داد و گفت: ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور در دی ماه افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع (تی بی ام) به ایستگاه میدان اصلی شهر ری، گفت: این امر به معنای فراهم شدن مقدمات آغاز عملیات حفاری آخرین مقطع از پروژه توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران است.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو، شامل ۶ کیلومتر مسیر و ۴ ایستگاه از دولت آباد تا شرق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در حال اجرا است. عملیات حفاری این مسیر توسط دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می‌گیرد که در حال حاضر این دستگاه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده است. البته در ادامه راه، حفاری مسیر به میزان ۱۲۰۰ متر دیگر ادامه خواهد یافت تا به ایستگاه پایانی بخش توسعه جنوبی خط ۶ یعنی ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده و عملیات حفر تونل مترو پایان پذیرد.

به گفته وی، با احداث ۴ ایستگاهی که در بخش توسعه جنوبی خط ۶ برنامه‌ریزی شده است، تحولی محسوس در دسترسی هرچه آسان‌تر اهالی شهر ری به شبکه مترو و نیز مراجعان اقصی نقاط پایتخت به شهر ری و اماکن زیارتی آن صورت خواهد پذیرفت.

علی امام افزود: توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران شامل ۴ ایستگاه به نام‌های چشمه علی، شهید غیوری، میدان شهر ری (میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)) و در نهایت ایستگاه حرم است که امکان توسعه آن تا میدان راه‌آهن تهران و اتصال به خط یک مترو در آینده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: با احداث بخش توسعه جنوبی خط ۶ متروی تهران به طول ۶ کیلومتر و ۴ ایستگاه که از منطقه دولت‌آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی می‌شود، طول این خط به ۳۸ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به۳۱ ایستگاه خواهد رسید تا تبدیل به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه شود.

به گفته وی، خط ۶ مترو تهران از دولت‌آباد در منطقه ۲۰ به طول ۳۲ کیلومتر تا کن-سولقان در شمالی‌ترین نقطه منطقه ۵ ادامه دارد. خط ۶ مترو، شهر تهران را از جنوب شرق به شمال غرب به صورت قطری طی می‌کند و از مناطق متعددی عبور می‌کند.

او با بیان اینکه خط ۶ مترو پس از تکمیل می‌تواند در تسهیل سفرهای درون شهری شهروندان و مدیریت ترافیک تأثیرگذار باشد، گفت: مدیریت شهری فعلی موفق شده در خط ۶ مترو در ۱۰ کیلومتر محدوده جنوبی حدفاصل دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) با پنج ایستگاه به مرحله بهره‌برداری برسد. بهره‌برداری از هفت ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور نخستین ایستگاهی خواهد بود که در این خط پس از گذشت چند ماه در دی ماه افتتاح خواهد شد.

نظر شما