شناسهٔ خبر: 43665638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رحمانی‌فضلی: دامنه تشخیص کرونا وسیع‌تر می‌شود

وزیر کشور گفت: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آقای دکتر نمکی تاکید داشت که ما زمانی می‌توانیم بیشتر موفق شویم که تشخیص و غربالگری را در سطح وسیع انجام دهیم، با تشخیص در روزهای اول این بیماری می‌توان با ماندن در خانه مداوا کرد و تأکید قرارگاه بر این است که اجرای غربالگری و تشخیص مبتلایان باید در اولویت باشد و همه دستگاه‌ها باید به آقای نمکی کمک کنند. جدیت در اعمال تصمیمات مهم است و تصمیمات باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

رحمانی‌فضلی: دامنه تشخیص کرونا وسیع‌تر می‌شود

وی همچنین گفت: زمانی بود که سراغ استفاده از طرح ماسک (ردیابی و کنترل بیماران کرونا)بود که ردیابی بیماران را در عرصه اجتماعی داشته باشیم ولی کاملا نتوانستیم آن را دنبال کنیم و این کار مهمی است و محل تردد فرد مبتلا را باید بررسی کنیم. همچنین درباره مسئله حمل و نقل با شهردار تهران و وزیر راه صحبت‌هایی انجام شده که باید مشکلات در این زمینه را بر طرف کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که با جدیت و قاطعیت مصوبات ستاد و قرارگاه پیگیری شود.

نظر شما