شناسهٔ خبر: 4360690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ائتلاف دارو و غذا را بمباران می کند

خبرگزاری شبستان: ائتلاف عربی برای مقابله با کمیته های مردمی یمن به کاروان های کمک های غذایی و داروی در این کشور حمله می کند.این در حالی است که بر اساس کنوانسیون های بین المللی در مورد جنگ چنین اقدامات ضد حقوق بشرانه ای جرم محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، جنگنده های ائتلاف توفان قاطع شب گذشته به جاده های اصلی در مرکز یمن برای جلوگیری از کمک رسانی به حوثی ها و یمنی ها حمله کردند؛ به طوری که یکی از این حمله ها،جاده «عقبة ثرّة» بین استان البیضاء و أبین را هدف قرار داد.

یک مسئول در مقاومت مردمی به خبرگزاری آناتولی گفت: پایگاه نظامی حوثی ها در استان های جنوبی به خصوص عدن و أبین بمباران شد.

حمله دیگر ائتلاف، تحرکات حوثی ها در«عقبة القنذع» بین «نعمان» در استان البیضاء و «بیحان» در استان شبوة  هدف قرار داد.

درهمین حال، شبکه الجزیره عکس های را به دست آورده است که انفجارهایی را نشان می دهد که صنعاء را لرزانده است، جایی که این حملات، پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین المللی صنعاء و مقر منطقه ششم نظامی هدف قرار داد.

علاوه بر آن به پایگاه های نظامی در صرف در حاشیه صنعاء  حمله شد، جایی که انبارهای سلاح نیروهای هوایی و تیپ ویژه آموزش وجود دارد.

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع آگاه گفت: جنگنده های ائتلاف پایگاه های نظامی در جبل نقم و اردوگاه منطقه الحصبه در مرکز صنعاء را بمباران کردند.

این منابع افزودند: این جنگنده ها همچنین مقر تیپ اول زره پوش و مقر فرماندهی پلیس و مدرسه گارد ریاست جمهوری و اردوگاه الحفاء را بمباران کردند.

در جنوب یمن، منابع امنیتی و شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند: تجمع های حوثی در دو منطقه خور مکسر و المعلا در استان عدن  از سوی ناوهای جنگی در خلیج عدن به شدت بمباران شد، همچنین این جنگنده ها شب گذشته به پایگاه نظامی العند در استان لحج در شمال عدن حمله کردند.

پایان پیام/

نظر شما