شناسهٔ خبر: 43596144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارزش صادرات اصفهان در سال 99 از یک میلیارد دلار فراتر رفت

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: ۱۱۱۰ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان طی این مدت صادرات داشته‌ایم که عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار و با سهم  ۴۸ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار با سهم‌ ۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۶۲ هزار با سهم ۳ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد بوده‌اند.

کوهستانی پزوه بیان داشت: به ۸۵ کشور جهان از طریق استان اصفهان در ۷ ماهه ۱۳۹۹ صادرات داشته‌ایم و مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند  هستند؛ میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۸۸ میلیون دلار، چین ۱۵۰ میلیون دلار، افغانستان  ۱۴۶ میلیون دلار، امارات ۱۳۸ میلیون دلار و تایلند ۴۹ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر/ح

نظر شما