شناسهٔ خبر: 43046021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات 860 میلیون دلاری گمرک اصفهان به 83 کشور دنیا

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان طی نیمه نخست امسال ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۹۵۸ تن و به ارزش ۸۶۰ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۳ کشور جهان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی‌پزوه اظهار داشت:  میزان صادرات  استان اصفهان طی نیمه نخست  امسال ۲ میلیون و  ۸۲۲  هزار و ۹۵۸ تن و به ارزش ۸۶۰  میلیون و ۱۵۰ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۳ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان  اذعان داشت: ۱۰۱۵  قلم کالا از گمرکات استان اصفهان طی این مدت صادر شده که عمده صادرات استان اصفهان  محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و  با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی  به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار با سهم  ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار دلار با سهم ۴ درصد، محصولات لبنی به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد و محصولات شیمیایی آلی  به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۳۱ هزار  دلار  باسهم  ۲درصد  بوده‌اند.

کوهستانی‌پزوه  با اشاره به اجرای پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا بیان داشت:  به ۸۳ کشور جهان از طریق استان اصفهان در ۶ ماهه ۱۳۹۹  صادرات داشته‌ایم و  مهمترین کشورهای هدف صادراتی  استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند  است و  میزان صادرات  استان اصفهان به کشور عراق ۲۳۹ میلیون دلار، چین ۱۲۳ میلیون دلار، افغانستان  ۱۱۸ میلیون دلار، امارات ۹۰ میلیون دلار و تایلند ۴۸ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما