شناسهٔ خبر: 43589042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

برای ما فرقی نمی‌کند که کدام رئیس جمهور در آمریکا روی کار بیاید

سخنگوی دولت گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که کدام رئیس جمهور در آمریکا روی کار بیاید و کدام رئیس جمهور تصمیم به بازگشت به برجام بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود افزود: آنچه مهم است این است که ما طبق اصول خود رفتار کردیم و از برجام خارج نشدیم و آمریکا باید برای بازگشت به برجام، ضمن جبران خسارت‌های وارد شده به مردم ایران، متعهد به سپردن تعهد برای تکرار نشدن این رفتار و خروج مجدد از برجام باشد.

آقای ربیعی اضافه کرد: عده‌ای توقع داشتند که با خروج ترامپ از برجام، ما هم از آن خارج شویم و سپس با حمایت همه کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد، تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنند، اما ما از برجام خارج نشدیم و به اروپا هم یک سال فرصت دادیم به تعهدات خود پایبند باشد.

وی گفت: امروز نیز اعلام می‌کنیم کاهش تعهدات برجامی ایران واکنشی به خروج آمریکا از برجام و ممانعت از ایفای تعهدات سایر کشور‌های عضو برجام بوده است و هر زمانی که کشور‌های دیگر به تعهدات خود در برجام بازگردند، ما نیز به سطح پیشین تعهدات خود بازمیگردیم.

آقای ربیعی افزود: تقدم و تاخر بازگشت به تعهدات برجامی باید مطابق تقدم و تاخر زمان خروج از برجام و ایفا نکردن تعهدات کشور‌های دیگر باشد.

سخنگوی دولت همچنین از موضع قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از شخص رئیس جمهور تجلیل کرد و ادامه داد: در هفته‌های اخیر شاهد هجمه‌های غیر منصفانه‌ای به دولت و رئیس جمهور بودیم و معتقدیم اگر این رویه با موضع حکیمانه رهبری انقلاب اسلامی متوقف نمی‌شد و این روند به جامعه و عموم مردم تسری می‌یافت، آسیب‌های جبران ناپذیری که وحدت کشور را نشانه رفته بود به کشور وارد می‌شد.

وی گفت: طبق آموزه‌های دینی و اسلامی و بر اساس فرامین رهبری باید بین نقد و اهانت تفکیک قائل شد چراکه اهانت ناقض ادب و اخلاق اسلامی است و به همین سبب از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل روشنگری‌های مبتنی بر بینش و منطق حکمرانی تشکر کرده و خود را مکلف به تبعیت از رهنمود‌های ایشان می‌دانیم و امیدواریم این تذکرات مورد توجه و اهتمام همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی قرار گیرد.

واریز ششصد هزار یورو ارز صندوق توسعه ملی به حساب وزارت بهداشت

سخنگوی دولت همچنین گفت: تاکنون معادل ششصد هزار یورو ارز صندوق توسعه ملی به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز شده است و مابقی این وجه نیز تا پایان این هفته به حساب این وزارتخانه واریز خواهد شد.

آقای ربیعی افزود: دو هزار میلیارد تومان در چند روز اخیر برای حمایت از نظام سلامت کشور در مقابله با کرونا به حساب وزارت بهداشت واریز شده است و در آخرین تصمیم برای حمایت از نظام سلامت، مقرر شد هشت هزار میلیارد تومان دیگر تا آخر این هفته در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

به گفته سخنگوی دولت، تاکنون از مجموع یک میلیارد یورویی که قرار بود برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، ۶۰۰ میلیون یورو به این وزارتخانه پرداخت شده است.
 

سقوط شاخص بورس دلایل روشن اقتصادی و روانی دارد

سخنگوی دولت گفت: سقوط شاخص بورس مورد نگرانی و توجه ماست اما این سقوط، دلایل روشن اقتصادی و روانی دارد و دولت نقشی در این کاهش نداشته است.

آقای ربیعی با رد اینکه اختلاف در دولت برای تعیین رئیس سازمان بورس اوراق بهادار علت سقوط شاخص بوده است افزود: هنگامی که بورس رشد بالایی داشت هم از تریبون سخنگویی و چندین بار همکاران دیگر من در دولت این احتمال را که شاخص خود را اصلاح می کند تذکر دادیم.

وی اضافه کرد: آقای قالیباف اصل به خوبی درحال انجام کار است و حمایت مجموعه دولت را داراست و اینکه گفته می شود بخشی از دولت به دلیل مخالفت با رئیس سازمان بورس, عامل ریزش شاخص بوده است بهانه تراشی و نادرست است.

آقای ربیعی گفت: سقوط شاخص در این روزها, دلایل روشن اقتصادی دارد و البته برخی مسائل روانی نیز روی آن اثرگذار است.

سخنگوی دولت افزود: سوددهی بورس در میان مدت و دراز مدت است و بازدهی این بازار قطعا در دراز مدت و میان مدت از سایر بازارهای موازی مثل ارز و سکه بالاتر خواهد بود.

 

نظر شما