شناسهٔ خبر: 43583193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زلزله بهاباد هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است

فرماندار بهاباد گفت: کانون زلزله ۵.۲ ریشتری بهاباد در مناطق بیایبانی بود و خسارتی به بار نیاورده است.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی خانی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به زلزله ۵.۲ ریشتری که بامداد امروز در حوالی بهاباد رخ داد، گفت: این زلزله در که عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله جلسه مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی از تخریب منازل اعلام نشده است.

محسن حرازی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با اشاره به اعزام دو تیم هلال احمر به منطقه گفت: در ساعات اولیه زلزله تیم ها اعزام شدند و تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

وی با بیان این‌که وضعیت کلی در کانون زلزله از سوی تیم‌های هلال احمر اعلام می‌شود، افزود: پیش بینی ما این است که این زلزله خسارتی نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بر اساس اطلاعات مرکز لرزه نگاری کشور، بامداد سه‌شنبه ششم آبان ماه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر استان یزد، حوالی بهاباد اطراف روستاهای مبروکه جوادیه و وشوراب رخ داد.

حسن ابواقاسمی، شهردار بهاباد نیز اعزام تیم‌های ارزیابی از سازمان عمران و دو تیم آتش‌نشانی را از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری این شهرستان دانست و افزود: شهرستان بهاباد از جمله مناطق زلزله خیز استان یزد است که همیشه شاهد این چنین روخدادهای طبیعی است.

وی با بیان این‌که شدت این زمین لرزه از دفعات گذشته بیشتر بود، تصریح کرد: روستای شورآباد که کانون وقوع این زمین لرزه بوده، روستایی متروکه و خالی از سکنه است که ۴۷ کیلومتر با مرکز شهرستان بهاباد فاصله دارد.

شهردار بهاباد در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی شهرداری و مرکز بهداشت در آمادگی کامل برای ارائه خدمات لازم در مواقع بحرانی هستند.

انتهای پیام/ص/ق

نظر شما