شناسهٔ خبر: 43575386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: باید برای فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل برای اقشار مختلف مردم، مسؤولان و کارکنان تلاش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل در دنیای امروز یک نگاه جدید به تهدیدات حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار سمنان تأکید کرد: پدافند غیرعامل می‌تواند به‌عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی و بنا بر تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهوری و دولت موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی، ارتقای ملی و تسهیل‌کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

وی بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ۱۳۹۹ با شعار پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی فرصت مغتنمی است تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی جهت فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای اقشار مختلف مردم، مسؤولان و کارکنان تلاش شود.

آشناگر گفت: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد آمادگی‌های بهتر با اجرای رزمایش‌های تخصصی، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها، توسعه شهری و روستایی و مراکز ثقل و سامانه‌های مهم اقتصادی استان سمنان می‌تواند گام‌های اساسی برای تحقق پدافند غیرعامل باشد.

استاندار سمنان یادآور شد: ضمن گرامیداشت این هفته انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری شایسته مدیران، فرمانداران و شهرداران، این امر مهم بیش از گذشته در جهت حفظ و حراست و مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری جامعه گسترش، اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما