شناسهٔ خبر: 43571324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پیامی بیان شد؛

رویکرد اصلی پدافند غیرعامل دستیابی به امنیت پایدار است

سمنان- استاندار سمنان در پیامی ضمن گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل به مقوله امنیت به مثابه یک اصل حیاتی اشاره و رویکرد اصلی پدافند غیرعامل را دستیابی به امنیت پایدار توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، علیرضا آشناگر در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل نوشت: پدافند غیرعامل در دنیای امروز یک نگاه جدید به تهدیدات حیات بشری و روشی به تناسب صلح‌آمیز، اثربخش‌، پایدار و کم‌هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات تلقی می‌شود. پدافند غیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

در این پیام آمده است: پدافند غیرعامل می‌تواند به عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی و بنا بر تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و برنامه‌های رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمت رسانی و ایجاد بازدارندگی، ارتقای ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: هفته پدافند غیرعامل از ۵ تا ۱۲ آبان ۹۹ با شعار پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی فرصت مغتنمی است تا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی جهت فرهنگ سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای اقشار مختلف مردم، مسئولان و کارکنان تلاش شود.

آشناگر ادامه می‌دهد: برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد آمادگی‌های بهتر با اجرای رزمایش‌های تخصصی، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تمام طرح‌ها، پروژه‌ها، زیرساخت‌ها، توسعه شهری و روستایی و مراکز ثقل و سامانه‌های مهم اقتصادی استان سمنان می‌تواند گام‌های اساسی برای تحقق پدافند غیرعامل باشد.

استاندار سمنان در خاتمه یادآور شد: ضمن گرامیداشت این هفته، انتظار می‌رود با مساعدت و همکاری شایسته مدیران، فرمانداران و شهرداران، این امر مهم بیش از گذشته در راستای حفظ و حراست و مصون‌سازی و کاهش آسیب پذیری جامعه، گسترش، اجرایی و عملیاتی شود.

نظر شما