شناسهٔ خبر: 43543141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات شبانه مردم عراق در استان‌های بغداد و ذی‌قار + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- شماری از مردم معترض عراق در نخستین سالگرد تظاهرات اکتبر در میدان «الحبوبی» استان ذی‌قار و میدان «التحریر» استان بغداد تجمع و تظاهرات شبانه به راه انداختند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری ناس، شماری از تظاهرات کنندگان در میدان الحبوبی در استان ذی قار و میدان التحریر در استان بغداد تجمع کرده و تظاهرات شبانه به راه انداختند.

به گفته منبعی محلی مردم برای آماده شدن جهت مشارکت در تظاهرات فردا (یک‎شنبه) که به مناسبت نخستین سالگرد تظاهرات اکتبر است، در این میدان جمع شده‌اند و پلاکاردهایی با شعار «انقلاب اکتبر وعده خونخواهان» را به همراه دارند.

مردم عراق از استان های مختلف در حال تجمع در میدان التحریر بغداد به مناسبت سالگرد تظاهرات اکتبر هستند و که به موجب آن دولت عادل عبدالمهدی از قدرت کناره گیری کرد.

نزدیکترین پل به میدان التحریر که منتهی به منطقه سبز می شود، پل سنک است که نیروهای امنیتی آن را مسدود کردند زیرا پل الجمهوری از تظاهرات سال گذشته تاکنون مسدود بوده است.

فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی از حمل و استفاده از سلاح منع شده اند.

عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق اعلام کرد که تفاوت این تظاهرات با سایر تظاهرات این است که تفاهمات و ارتباطاتی با سران تجمع ها و تظاهرات داشته ایم و تجمعی که منجر به تظاهرات مسالمت آمیز، متمدنانه و شهری شود، خواهیم داشت.

مردم عراق این بار خواستار عمل کردن مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق به تعهدات خود یعنی اصلاحات، مبارزه با فساد، محاکمه مجرمین و برگزاری انتخابات زودهنگام پاک هستند.

این خبر را در ناس می توانید ببینید.

 

نظر شما