شناسهٔ خبر: 43495537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور:

سامانه "جانا" مشکل سوخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی را رفع می‌کند

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفت: مشکلاتی که برخی از اقامتگاه‌های بوم گردی در زمینه سوخت دارند با ثبت اطلاعات در سامانه "جانا" به زودی برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل برات در جمع مدیران و فعالان بخش گردشگری استان فارس گفت: در گفت‌وگو‌ها و جلساتی که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی داشته‌ایم، معرفی تاسیسات گردشگری باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی انجام شود.

او افزود: در حال حاضر نظارت بر بیش از ۱۲۰۰۰ واحد از تاسیسات گرشگری کشور از طریق سامانه جانا انجام می‌شود.

برات با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات فعالان گردشگری در سامانه "جانا" به آدرس http://myst.mcth.ir/، افزود: این سامانه که به سامانه‌ی «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق وب سرویس متصل می‌شود، به پرداخت عادلانه تسهیلات به تاسیسات گردشگری کمک می‌کند.

معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری درخصوص ضرورت اخذ کد شناسه (QR code) اظهار کرد: همه تاسیسات گردشگری موظف هستند تا نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه جانا اقدام کنند و همکاران استان‌ها و شهرستان‌ها نیز مکلف هستند ظرف ۲۴ ساعت اطلاعات وارده را بررسی و مورد صحت سنجی قرار دهند.

برات ادامه داد: خوشبختانه مشوق‌های خوبی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده است اما اعطای همه مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و... همه منوط به اخذ رمزینه در سامانه جانا است.

صدور مجوز ظرف حداکثر ۳۰ روز

او در پاسخ به درخواست تشکل‌های گردشگری مبنی بر ضرورت روان سازی صدور مجوز‌ها نیز اظهار کرد: صدور هیچ مجوزی در حوزه‌ی گردشگری در صورت دارا بودن شرایط لازم نباید بیش از ۳۰ روز طول بکشد.

برات افزود: برای روان سازی صدور پروانه‌ها قانون مدت زمان معینی تعریف کرده است و اگر مرجعی پاسخ استعلام را در موعد مقرر نداد جواب آن مرجع مثبت تلقی می‌شود.

او همچنین با اشاره به اهمیت صنایع دستی در رونق گردشگری، عنوان کرد: یکی از موارد پیش بینی شده در ضوابط ارزیابی و درجه بندی هتل‌ها استفاده از صنایع دستی همان منطقه است.

برات گفت: اعطای تمام مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و... همه منوط به اخذ رمزینه در سامانه جانا است.

معاون دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در حوزه فرهنگ و هنر دارای جایگاه رفیعی در کشور است، بیان کرد: اتفاقات سال ۹۸ و پس از آن بیماری کرونا صدمات زیادی به گردشگری زده است، که برای جبران بخشی از این ضرر‌ها با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی و تلاش‌های معاون گردشگری کشور در ستاد ملی مدیریت کرونا، مصوب شد تسهیلات کم بهره و با تنفس شش ماهه به تاسیسات و فعالان گردشگری اعطا شود.

در این جلسه مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و روسای انجمن‌ها و جوامع حرفه‌ای هتلداران، مهمانپذیران، اقامتگاه‌های بوم گردی، مجتمع‌های بین راهی، اقامتگاه‌های سنتی، اتحادیه صنایع دستی و جمعی از پیشکسوتان صنعت گردشگری استان فارس حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما