شناسهٔ خبر: 4348091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اقامت ۶ ميليون و ۳۰۸ هزار گردشگردر گیلان/ کاهش ۱۸ درصدي تصادفات

خبرگزاری شبستان: استاندار گيلان از اقامت ۶ ميليون و ۳۰۸ هزار گردشگر طی تعطيلات نوروز در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، دکتر محمدعلی نجفي، استاندار گیلان امروز (۱۵ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط جوی استان در نوروز امسال تصریح کرد: بارش متناوب باران و سرماي هوا در تعطيلات نوروز موجب شد تا آمار اقامت گردشگران در مقايسه با مدت مشابه پارسال تفاوت چنداني نداشته باشد.

وی از رشد یک درصدی اقامت گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و افزود: ۶ ميليون و ۳۰۸ هزار گردشگر در تعطيلات نوروز در استان اقامت داشتند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به آمادگی یک هزار  یکصد هتل، اماکن اقامتي و مسافر کاشانه برای اقامت مسافران اذعان کرد:389 مدرسه براي پذيرايي از گردشگران نوروزي آماده شد.

وی ضريب اشغال مراکز اقامتي ثابت استان را در نوروز 90 درصد اعلام کرد و بیان داشت: ضريب اشغال مناسب مراکز اقامتي نشان دهنده‌ جهت گرفتن گردشگري گيلان به سمت گردشگري اقتصادي و درآمدزا است که با تقويت زير ساخت‌ها اين رويکرد گسترش مي‌يابد.

نجفی با بيان اينکه گيلان، مازندران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوي در نوروز امسال جزء پرترددترين استانهاي کشور بودند افزود: به رغم افزايش يک درصدي ورودي خودرو به گيلان، ميزان کشته شدگان تصادفات جاده‌اي در استان 18 درصد کاهش يافته است.

وي ادامه داد: اين در حاليست که آمار  كشوري تلفات جاده‌اي در تعطيلات امسال بطور ميانگين 12 درصد كمتر از  تعطيلات نوروزي سال گذشته است.

استاندار با اشاره به ورود يک ميليون و 70 هزار خودرو گفت: براساس آمار پزشکي قانوني از بيست و پنجم اسفند ماه تا پانزدهم فروردين، 27 نفر در تصادفات رانندگي کشته شدند که اين آمار 6 نفر کمتر از مدت مشابه پارسال است.

دکتر نجفي همچنين از زحمات اعضاي ستاد اجرايي هماهنگي خدمات سفر، صدا و سيما و رسانه‌ها که در تعطيلات نوروز براي خدمت رساني به مردم پرتلاش ظاهر شدند قدرداني کرد.

پایان پیام/

نظر شما