شناسهٔ خبر: 4346558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیر سرمایه‌گذاری خارجی هستیم

صاحب‌خبر -

مسعود سلطانی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به رویکرد دولت در صحنه روابط بین الملل در سال گذشته نیز شاهد افزایش گردشگران خارجی به ایران بوده ایم، در همین مدت سرمایه گذاران خارجی به ایران آمدند و زمینه های گردشگری ایران را ظرفیت سنجی کرده بودند اما تحریم های ناعادلانه مشکلاتی را پیش آورده بود.


رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در سال 94 این سازمان پیگیر مذاکرات سال گذشته در زمینه هتل سازی و تاسیسات گردشگری است.


سلطانی فر تاکید کرد: این موضوع باعث می شود علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های جدید، فرصت ورود گردشگران نیز بیشتر شود.


60 میلیون اقامت شبانه در نوروز


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 60 میلیون اقامت شبانه در نوروز ثبت شده است و این آمار از مکان هایی است که امکان آمارگیری وجود داشته است و شامل اماکن شخصی نمی شود.


مسعود سلطانی فر با بیان اینکه تاکنون حدود 16 میلیون نفر از هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ های اقامتی و مهمانپذیرهای سازمانی استفاده کرده اند افزود: شش استان مازنداران، بوشهر، گیلان، هرمزگان، خوزستان و فارس بالاترین آمار را در سفرهای نوروزی امسال داشته اند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در این ایام 500 هزار نفر در ستادهای هماهنگی خدمات سفر به مردم و مسافران خدمت کردند.


سلطانی فر با بیان اینکه تلاش می شود مقاصد گردشگری در کشور متنوع شود گفت: مردم امسال از مکان ها و شهرهای مختلف دیدن کردند که این اولین گام از سیاست تنوع مقاصد گردشگری است.


رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه نظارت روی مهمان پذیرها و آژانس های مسافرتی بیشتر شده است افزود: 45 هزار و 400 نظارت در ایام نوروز صورت گرفته و 86 محل شامل 26 مرکز اقامتی، 31 مرکز خدمات مسافرتی و 29 مرکز پذیرایی تعطیل شده است.


سلطانی فر درباره بازدید از موزه ها، اماکن فرهنگی و تاریخی گفت: این بازدیدها 150 برابر سال گذشته شده که بیانگر فراهم شدن شرایط خدمات است.


سلطانی فر تاکید کرد: در ماه‌ها و سال‌های آینده نیز این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت.




 



نظر شما