شناسهٔ خبر: 43413926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد حقوق بشر:

بهره‌مندی از "شرایط مناسب در زندان" حق هر محکوم است

دبیر ستاد حقوق بشر چمهوری اسلامی ایران گفت: "دادرسی عادلانه" حق هر متهم و بهره‌مندی از "شرایط مناسب در زندان" حق هر محکوم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، اظهار کرد: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق‏ همه شهروندان اعم از راست­‌کردار و کژکردار را تأمین نماید و در این چارچوب از همکاری سمن­‌های حقوق بشری استقبال می­‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که مردم و صیانت از حقوق آنها از ارکان اصلی مردم‌­سالاری اسلامی است، تأکید کرد: هیچ مصلحت‌سنجی نمی‌­تواند و نباید کوچک­ترین خدشه‌­ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

باقری کنی با تأکید بر اینکه "دشمنی دشمن و سوء استفاده آن از برخی مسایل نمی‌­تواند دامنه رحمت و رأفت حکومت اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند"، تصریح کرد: اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی­‌تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان از جمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع شده و یا برخورداری آنها از این حقوق مخدوش شود.

وی افزود: سوءاستفاده بیگانگان هیچ­گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود از جمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده‌­اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم ­برخورد واکنشی با فضاسازی‌­های سیاسی و رسانه‌­ای بیگانگان تصریح کرد: حق مردم برای آگاهی از واقعیت‌ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌های مسئول است، نه دروغ‌­پراکنی و اتهام‌­زنی دشمنان برای وارونه­‌سازی حقایق.

معاون امور بین‌­الملل قوه قضاییه با اشاره به "دروغ‌­ پراکنی‌­های بیگانگان درباره وضعیت زندانیان دوتابعیتی" تأکید کرد: داشتن تابعیت کشور دیگر نه موجب برخورداری از امتیازهای بیشتر شده و نه باعث تضییع حقی از آنها خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه برخورداری از "دادرسی عادلانه" حق هر متهم و بهره­‌مندی از "شرایط مناسب در زندان" حق هر محکوم است، تصریح کرد: به صِرف طرح ادعای نادرست از سوی زندانی، نمی­‌توان دایره دادخواهی وی را در صورتی که مدعی تضییع حقوقش است، محدود کرد.

باقری کنی با بیان اینکه کژفهمی، کوته‌­اندیشی و حتی لجاجت و عناد برخی افراد ملاک برخورد حکومت با آنها نیست، تصریح کرد: سعه صدر مقتدرانه و چشم‌­پوشی پدرانه از برخی خطاها زمینه‌­ساز جذب حداکثری آنها است.

پایان پیام/50

نظر شما