شناسهٔ خبر: 43391074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خالی کردن میدان، عقلانیت نیست/مراقب لبخند‌های دشمن باشید

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه خالی کردن میدان عقلانیت نیست، گفت: مسؤولان مراقب لبخندهای دشمن باشند و بدانند که علاج مشکلات اقتصادی کشور در داخل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت در مصلای این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی و تسلیت سالروز رحلت انسان کامل پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: فردا مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) است و سال های گذشته دل مردم در برای حضور در کنار مرقد این امام بزرگوار پر می‌زد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر امکان‌پذیر نیست البته عشق و دلدادگی مردم گیلان به امام رضا(ع) همیشگی است.

وی با اشاره به فرمایشات ویدیو کنفرانسی مقام معظم رهبری برای افسران دانشگاه‌های افسری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مشکلات کشور قابل لمس است و هیچکس آن را انکار نمی‌کند اما علاج این مشکلات در خارج نبوده بلکه علاج مشکلات اقتصادی کشور در داخل است.

وی با بیان اینکه منظور برخی از عقل و عقلانیت ترسیدن است، افزود: ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا خالی کردن میدان عقلانیت نیست بنابراین باید دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم و نگذاریم دچار اختلال شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اعمال تحریم‌های مالی جدید توسط آمریکا علیه ملت ایران گفت: امروز آمریکایی‌ها سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ملت ایران اعمال کرده‌اند اما مردم ما زبانزد بوده و مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت ایران ترفند دشمن محو و نابود خواهد شد، بیان کرد: بعضی غرب‌گرایان و لیبرال‌منش‌های داخلی هنوز کشور را رها نکردند و همیشه نغمه ترس سر می‌دهند و می‌گویند ایران برای عبور از مشکلات باید به قانون «اف ای تی اف» بپیوندند.

فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تکیه بر توان داخلی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند نسخه غربی‌ها برای جوامع بشری به ویژه ایران سازوکار درستی نیست و شاهد آن برجام است که تاوان سختی در برجام دادیم اما بعضی از سیاسیون آن را توجیه می‌کنند.

وی با تأکید براینکه مسؤولان مواظب لبخندهای دشمن باشند، بیان کرد: غربی‌ها هیچ جا با ملت ایران ابراز همدردی نکردند و این نسخه های غربی همانند برجام هیچ منفعتی برای ملت ایران ندارد.

وی به سلب آرامش ملت‌های محروم توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: اروپایی‌ها هرجا توانستند از پشت به ملت ایران خنجر زدند اما آنها که دنبال کاه و یونجه خود هستند می‌خواهند ملت ها را ذلیل کنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران در تمام عرصه‌ها حضور فعال دارند، تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی ها دشمن ملت ایران هستند و چگونه می توان به آنها دل بست بنابراین حسن ظن به دشمن به معنای ناخردمندی است.

فلاحتی یه میدان نیاوردن حقوقدانان در برجام اشاره کرد و گفت: انقلابیون نگذارند دوباره فریب لبخندهای اروپایی ها را بخوریم.

وی با اشاره به تأثیر عفت، شرم و حیا در مسائل جنسی، بیان کرد: یکی از سبک های زندگی برای فرد مسلمان رعایت عفت، شرم و حیا در مسائل جنسی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه شهوت جنسی باید در راستای ازدواج استفاده شود، گفت: اسلام از آغاز زندگی مشترک زوجین برنامه دارد و برای شهوت جنسی آدابی تعیین شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظر شما