شناسهٔ خبر: 43365162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تنها سنگر سینمای دفاع‌مقدس است

محمدتقی فهیم، منتقد سینما با اشاره به لزوم توجه به سینمای مستند و فیلم‌کوتاه، تأکید بر این حوزه را یکی از کارکردها مثبت جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استعدادشناسی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدتقی فهیم؛ منتقد سینما با اشاره به وسعت مفهوم مقاومت، گفت: اساساً در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و غیره، مقاومت تعیین‌کننده‌ترین عامل در تعالی رویدادها و رخدادها است.

وی با اشاره به نقش جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در سینمای کشور، افزود: این جشنواره تنها میدان برای دیده‌شدن و ارزیابی آثار سینمای دفاع‌مقدس است و از این رو برگزاری آن ضروری است.

فهمیم با اشاره به ویژگی‌های منحصربفرد دوران دفاع‌مقدس، اظهار داشت: سینمای دفاع‌مقدس ویژگی‌ها و مؤلفه‌های خاصی دارد که سبب شده سینمای جنگی ما را از سینمای جنگی دیگر کشورها متمایز و برای مخاطبان سینما در سراسر جهان جذاب کند؛ به همین دلیل اصلاح فرم و ساختار و حتی نظام ارائه و توزیع این فیلم‌ها می‌تواند سبب جذب مخاطبان جهانی شود.

این منتقد سینما، مستند و فیلم‌کوتاه را دو عرصه برای استعدادشناسایی در سینما دانست و تصریح کرد: یکی از اتفاقات مثبت و قابل‌دفاع جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، اهمیت دادن به این دو حوزه است چراکه مستند و فیلم کوتاه دو گونه سینمایی مناسب برای کشف استعدادها و دیده‌شدن آنها هستند. امید است با توجه به اهمیت این دو حوزه، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آینده نیز به مستند و فیلم‌کوتاه توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نظر شما